De kop is eraf en ik word er emotioneel van - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu De kop is eraf en ik word er emotioneel van - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

De kop is eraf en ik word er emotioneel van

Door: johannes

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 Juli 2013 | Nederland, Nijmegen

Lekker geslapen? Ja, lekker geslapen en de kamergenoot was wel aardige vent. we hadden afspraak gemaakt over snurken; althans als hij zou snurken, mocht ik hem wakker maken. Toen ik vandaag vroeg of hij lekker geslapen had zei hij dat ik nogal snurkte, dus niet lekker geslapen. Ik heb oorstoppers aangeboden.
De wekker had ik op 04.15 uur gezet en ik was op tijd wakker. We "wonen" met 7 mensen in dat huis en mevrouw zelf logeert bij familie. Heel apart eigenlijk, maar ze vedient lekker wat bij, ook belangrijk.

Het ontbijt en moest in een piepklein keukentje worden klaargemaakt en dat werd dringen. De anderen zijn Limburgers, dus 'kei-aardige gasten' natuurlijk. Toen bepakt en bezakt op stap naar de startplaats. Om 05.15 exact begonnen ze met scannen. Ik stond gelukkig bij de eerste 300 mensen en dan ben je bijtijds weg. Het nachtleven was nog in volle gang. Jongelui juichten ons toe op dit vroege tijdstip. Onderweg hadden zelfs bejaarden een plekje genomen langs de weg (om 05.15 uur dus hè). Top toch. Ik werd verdorie echt emotioneel door die aandacht en toejuichingen van de mensen onderweg en het hield niet op. Dweilorkesten - militaire kapellen - rockbandjes en heel heeel veel lieve mensen zaten langs de weg om ons aan te moedigen. Ik kreeg een brok in mijn keel, steeds weer. Wat ben ik toch een emotionele man, maar goed, ook mooi. Het lopen verliep heerlijk snel, het bleef maar ochtend, dat heb je als je zo vroeg vertrekt. Heel veel gesprekjes gehad onderweg, daarmee lijkt het ook op de Camino. Alleen spreken hier de meesten met een zachte G, ha ha. Na 7 uur kwam ik al aan om 12.15 uur. Even afgemeld bij de mensen waarbij ik me zondag had aangemeld. Ze kenden me nog en zeiden zondag was je de eerste en nu al weer, leuk toch. Die Zuiderlingen zijn wel zachtaardige mensen.

Nog even lekker douche genomen en op bed gelegen. De stad in, een expositie gezien in de Stevenskerk, de moeite waard en nu weer lekker in het Kronenburgpark met leuke Jazz-band. Ik ga zo maar even eten en dan zal het weer vroeg slapen worden. Vandaag gingen we naar het Noorden - Waal over - Lent - Bemmel - Elst - Oosterhout - terug over de Waal en klaar met de 40 km. Morgen gaat de tocht naar het zuiden - Wijchen en zo.

Bedankt voor de vele en vooral erg aardige reacties, ik ga dagelijks mijn ervaring opschrijven! I Love You.
Johan

• 16 Juli 2013 - 19:49

Nicoly:

Zet hem op morgen !

• 16 Juli 2013 - 20:39

Mirjam:

Hey Johan!

Een topper ben je. Bedankt voor je openhartigheid, je emotie, je beleving.
    Goed om te lezen.
    Heel veel succes met tocht naar het Zuiden morgen.

Lieve groet,
    Mirjam.

• 16 Juli 2013 - 20:44

Ina:

Hoi Johan,

Wat leuk om te lezen hoe je dit belleft en hoe het gegaan is vandaag.

Heel veel succes morgen

Groetnis Ina

• 16 Juli 2013 - 22:02

Gerard:

Hoi Johan,

Een leuk verhaal, de één is gevoelig voor blaren de ander wordt weemoedig van applaus en dweilorkesten; tijdens de 4-daagse mag je gewoon jezelf zijn.
    Zak niet te ver af naar het zuiden, Instanbul komt zo binnen (voet)bereik.
    Sukses met de verdere tocht, op naar de gladiolen.
    Groet, Gerard

• 16 Juli 2013 - 23:28

Frea:

Hoi pap,

Fijn dat alles goed gegaan is! Op het werk hebben we het er natuurlijk over gehad hoor, ook Carry en Petra (Post) leven mee. Leuk om te merken dat het weer zo leeft onder de collega's. Ik ben trots op je dat je weer als een van de eersten binnen was! 't Is geen competitie natuurlijk, dus ken je grenzen! Love you too.

x Frea

• 17 Juli 2013 - 12:40

Marianne E-G:

Hey Johan,
    Zo leuk om je verhalen weer te lezen!
    Ik vind je superstoer, en dat met die warmte!
    Zorg goed voor jezelf!
    Sterkte, maar vooral veel plezier!
    Marianne

• 17 Juli 2013 - 13:27

Evelien:

Top dat de eerste dag goed is bevallen. Heb nog heel goed op tv gekeken, maar kon je helaas niet ontdekken in al die petten massa. Hopen is het vandaag niet te warm. Ik heb hem dan wel niet op, maar had ik hem op, petje af voor deze top prestatie, veel plezier nog!!!! Xxx Eef

• 17 Juli 2013 - 17:24

Je Zus Annie:

Hoi Joost!

Ik volg je blog elke keer hoor, kreeg alleen mijn reacties niet geplaatst...maar daar heeft maurice me vandaag even mee geholpen.

Zet hem op! Doorlopen en lekker genieten!

Groetjes
    An

• 17 Juli 2013 - 17:27

Maurice:

Hoi oom Joost!

Hij gaat weer lekker zo te lezen! Heerlijk al die warmte om je heen, letterlijk en figuurlijk! Je wordt figuurlijk gedragen door de vele gebeurtenissen om je heen en het behalen van de finish zal zo geen probleem zijn, buiten de al gedegen voorbereiding natuurlijk!

Heel veel plezier en lekker lopen en genieten!

Groeten
    Maurice