Broeder de Jong even op de camping - Reisverslag uit Schinnen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Broeder de Jong even op de camping - Reisverslag uit Schinnen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Broeder de Jong even op de camping

Door: Johannes

Blijf op de hoogte en volg Johan

07 Juli 2016 | Nederland, Schinnen

Ik zit heerlijk op de camping bij Hoeve Krekelberg, nabij Schinnen. Inderdaad kijk ik tegen het glooiend heuvellandschap aan en dan voel ik me toch een beetje in Frankrijk. Daarom heb ik voor vanavond maar een mini flesje wijn gekocht.
Het is een prachtige terrascamping met misschien hooguit 40 plaatsen, maar je ziet of hoort elkaar niet. Op 'mijn terras' staan 3 tenten met elk heel veel ruimte ertussen. Ik heb mijn tent dicht bij een kamptafel neergezet, dan kan ik daar mooi gebruik van maken met eten en lezen en schrijven. Ik heb natuurlijk geen heerlijke ligstoel bij me of andere faciliteiten. Nu moet ik dus weer even 2 dagen voor mezelf zorgen. Dat kan ik best hoor, maar hoe kien je uit dat je voor 2 dagen en niet voor een week inkopen doet. Van de meeste producten kan je geen kleine porties kopen (boter, of pindakaas bijvoorbeeld), maar goed ik kom er wel uit.

De afgelopen nacht in de B&B bij Dian en Frans geslapen in Munstergeleen. Het was heel prettig, heerlijk geslapen, maar op de vaste tijden dat er diensten waren (04.30 en 07.00 uur) zat ik rechtop in bed, gewoon wakker. Dat gaat dus met 6 dagen al in je systeem zitten. Laat staan die broeder die al 66 jaar in dat klooster zit. Die staat zelfs na zijn dood nog om 04.30 uur op, onvoorstelbaar hè? Heerlijk gegeten en gekletst en nog even voetbal gekeken en vanmorgen verwend met een prachtige ontbijttafel + wat extra's voor een lunchpakket. Kijk dat is nou nog eens service. Bedankt Dian en Frans!!

Omdat ik vandaag een korte afstand te lopen had, ben ik op advies van Frans nog even teruggelopen om enkele voormalige of niet toegankelijke kloosters te bekijken. Daarmee kon ik ook gelijk een stuk Pieterpad lopen en het nuttige met het aangename verenigen.
Wat zijn de mensen ontzettend vriendelijk hier voor wandelaars. Ik vroeg de weg aan een meneer en hij wist het niet. Vervolgens heeft hij wel 4 keer gezegd dat hij het zo erg vond dat hij mij niet kon helpen. Gelukkige geen 'Chinese neigingen' om dan zo maar wat te zeggen, ha ha. Ik had de weg al snel te pakken. Het was nog net niet te warm, ik was n.l al redelijk vroeg op pad. Zo rond 12.30 liep ik in een plaatsje 1,5 km van de camping af, toen ik wederom werd aangehouden. Een mevrouw wilde alles weten en ook alles vertellen. Toen ik zei, 'nou ik ga maar weer eens', zei ze: als je wat nodig hebt kom je maar ik woon in de Julianastraat 67! Lekker maf mens natuurlijk, of gewoon bloedje aardig, maar niet geheel verantwoord!

Het is overigens de 1e keer sinds 5,5 weken dat ik op pad ben, en met korte broek heb gelopen en vanmiddag zelfs even in blote bast heb gezeten. Al dat bidden heeft kennelijk wel zijn werk gedaan en begint z'n vruchten af te werpen. Maar goed hierna zit ik weer een dag of 10 in 2 kloosters, onderbroken door 1 loopdag. Maar het is heerlijk hoor, ik geniet van de vogels en het mooie uitzicht om me heen. Ik ben echt in het Hier en Nu eigenlijk. Ik denk dat dat ook de kern is van RUST vinden, want je bent niet bezig met gistern, straks of morgen en je hebt gewoon weinig aan je hoofd. Kan je ook een cursus Mindfulness voor doen, maar dit werkt ook.

Ik kreeg vandaag een sms van Gerard Piket. Dat vond ik wel prettig, even die stilte doorbreken en ik raak er niet van op 'tilt', dus helemaal goed he?

Tot laterrrrrrr
Johannes

  • 08 Juli 2016 - 08:36

    Marja Aardema:

    Hey Johan,
    Goed om te lezen dat je al zo tot rust bent gekomen.
    Geniet ervan hoor, het is je gegund!
    Groetjes,
    Marja

  • 09 Juli 2016 - 19:16

    Frannie:

    Heey Johan,
    Wat mooi om je verhalen te lezen en je zo te volgen op je kloostertocht. Wat beschrijf je mooie plekjes, er zijn kloosters bij die ik direct maar op m'n verlanglijstje heb gezet om eens te bezoeken. Erg tof om zo al lezend en googlelend met je mee te reizen. Een mooie en goede tijd gewenst op de camping en op je volgende plekjes!
    Greetzzz Frannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 81483

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: