Bergje op Bergje af bij 28 graden C - Reisverslag uit Wittem, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Bergje op Bergje af bij 28 graden C - Reisverslag uit Wittem, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Bergje op Bergje af bij 28 graden C

Door: Johannes

Blijf op de hoogte en volg Johan

09 Juli 2016 | Nederland, Wittem

Ik ben helemaal.kapot van mijn tocht vandaag. Ik was pas om 17.30 uur in Wahlwiller, terwijl ik dacht 16.00 uur aan te komen. Vanmorgen natuurlijk eerst mijn tentje droog zien in te pakken en daarna om 11.00 uur vertrokken. Werkelijk een reis met hindernissen vandaag, Extreem veel slechte wegaanduidingen en daardoor ook veel fout gelopen, dus dat betekent extra kilometers en dat frustreert. Er was zelfs een pad gewoon verdwenen, gewoon omgeploegd door de boer. Dan wordt je wel een beetje radeloos hoor. Er waren veel land- en bosweggetjes, leuk hoor en mooie natuur, maar zeg dan hoe ze heten, dan kan ik kijken of ik goed loop .... Gggrrrrr. Daarbij was het vandaag heel veel stijgen en nog eens stijgen en daarna soms gevolgd door kleine scherpe dalingen, nou dat voel je in de benen hoor. Daarbij was het ook nog eens snoei heet.... mag ik niet over klagen natuurlijk na al die nattigheid, maar het was wel zo! Daar had ik zelfs op de Camino minder moeite mee. Onderweg weer de nodige gesprekjes gehad, Albert stapte van zijn fiets en begon eerst met een vraag, maar al spoedig met zijn dingen. Voor ik het wist hoorde ik veel over zijn leven (burn out, vastgelopen, negatief mensbeeld, heeft moeite om hier te zijn zeg maar), om maar even wat te noemen. Ik was weer verbaasd, wat zo'n rugtas niet allemaal teweeg brengt. Zelfs een groepje wielrenners waren echt geïnteresseerd en meelevend. Tenslotte was er een Duitse meneer met een hond die maar bleef vragen en praten over een vriend die de Camino aan het lopen was en daar een leuk (Duits) boek over geschreven heeft. Erg leuk, maar ik wilde verder, de tijd tikte door.
Op het eind rit nog even 3 x een heftige klim en gelukkig was toen het doel in zicht. Nou het was een hele uitdaging om te blijven lopen hoor. Ik dacht zal ik een taxi bellen .... niet gedaan gelukkig, was ook een beetje zwak geweest. Na aankomst snel onder de

• 10 Juli 2016 - 22:32

Henna Linger:

Beste Johan,
    Wat een prachtige ervaringen en ontdekkingen beleef jij dagelijks. Prachtig en zeer inspirerend lees ik in jou mails terug. Ik heb mij ingelezen mbt wat jij allemaal ervaart. De obstakels neem jij steeds weer met grote egard en gepaste voorzichtigheid. Prachtig dat jij weer het gevoel had toen op de boerderij, weer even in gedachten thuis te zijn. Die gedachten neem jij mee op reis, daar waar jij momenteel bent. Geweldig dat jij deze reis maakt en diverse doelen direct kunt ervaren. Zoals het ontmoeten van mensen, die jou allemaal wat te vertellen hebben. Lijkt mij ook geweldig zo'n pelgrimstocht. Deze tocht brengt jou ook dichterbij jezelf en door te ontdekken en opzoek te gaan naar jou innerlijke zijn. Grip heb jij al op alle dimensies van holistische benadering. Genezing heb jij ervaren met alle interacties van het dagelijks leven en ook uit het verleden. Nu nog Groei... opzoek naar de interne innerlijke groei wat deze pelgrimstocht jou nog meer mag brengen..... op weg naar een mooie innerlijke zijns toestand....wellicht spirituele groei...en ontdekken wie jij echt bent...

vriendelijke warme groet,

Henna

• 11 Juli 2016 - 08:28

Ria Van Engelenburg:

Leuk dat je steeds zoveel mensen tegenkomt. Je maakt genoeg mee zo te lezen!!
    Nog heel veel plezier, groetjes Ria

• 11 Juli 2016 - 21:59

Johannes:

Hoi Henna, dank voor je mooie reactie op mijn verhaal!
    Hartverwarmend en aangevend dat ik zoek naar mijn groei, dat gaat altijd door natuurlijk!
    Top hoor.

Hoi Ria, dank voor jouw reactie en leuk dat je me volgt.
    Dank je wel!

Liefs Johannes