Tweede dag, eerste blaar en Nijmegen ontdekt - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Tweede dag, eerste blaar en Nijmegen ontdekt - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Tweede dag, eerste blaar en Nijmegen ontdekt

Door: johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Juli 2013 | Nederland, Nijmegen

Gisteravond zat ik lekker in het park met een glaasje bier het verslag te schrijven. Ondertussen een lekkere wrap en vissalade gegeten en tot slot een watermeloen en koffie. Ondertussen werd dit alles begeleid door heerlijke live muziek vanaf het podium. Mede hierdoor en de avondzon op het scherm, zaten er nogal wat tikfouten in het verslag, sorry.

Voor alle reacties ook hartelijk dank. Fijn dat je met me meeleeft tijdens dit avontuur!!!! Toppie.

In het park gister raakte ik ook nog in gesprek met een echtpaar, het gesprek kwam op gemeentebeleid - drugsbeleid (wat ik onzinnig vind) en dat soort zaken. Na enige tijd zei hij dat hij politieagent is, ehum ja, nou dan weet hij maar hoe ik erover denk. Verder aardige mensen en zijn vrouw wilde mij vandaag onderweg nog wel ergens begroeten, maar ja 42.0009 mensen en dan daar iemand in terugvinden? Het is niet gelukt.
Vandaag was de start voor mij vanaf 06.15 uur, maar het was 06.40 uur voordat ik weg kon. De weg ging van Nijmegen-Oost naar Altrade, vandaar naar en rond en door Wijchen (het hield niet op) , Beuningen -- Weurth en zo lang de waalkade Nijmegen in en terug naar de finish. Onderweg weer met veel mensen gesproken, uit Alkmaar een vader en dochter, een dame uit Winschoten, en een dame uit de buurt van Gorinchem, die ik gisteren ook al had ontmoet. En daarbij nog diverse korte gesprekjes. Er is een enorme saamhorigheid tussen de lopers en een enorme publieke belangstelling. We krijgen van alles aangeboden aan snoep, komkommer, worteltjes, appels, water en soms zelfs broodjes of reclamedrankjes van Grolsch of Ice Tea. De dorpen waar we doorheen komen, staan helemaal op de kop, het is gekker dan gek. Er staan enorme installaties keiharde muziek uit te spugen of allerlei orkesten en bandjes spelen er van harte op los. Ik was weer na ruim 7 uur binnen, was wel zwaarder dan gisteren en ik had op mijn kleine teen een vervelend blaartje. Na afloop heb ik daar de naald even ingezet en hoop dat hij zich morgen gedeisd houdt met tape erover.
Vanavond met mijn kamergenoot, die ook boerenzoon blijkt te zijn uit regio Hoogwoud, een bezoek gebracht aan de Kaai ( op een tip van Paul). Geweldige leuke en gekke alternatieve sfeer, een soort hippie-eiland met allerlei leuke tentjes en kraampjes, een beetje vergelijkbaar met de Parade, maar dan zonder de optredens. Bijzonder moment en daar Tapas gegeten volgens speciaal recept (ze boden steeds schaaltjes aan en als je die wilde betaalde je daar x bedrag voor, als je geen zin daarin had, liet je ze verder gaan. Zo net zo lang tot je genoeg had). Erg leuk.
Daarna toch nog weer even terug naar het park voor een kopje koffie. Daar zat een wat ouder stel aan tafel en we kwamen leuk in gesprek over hoie zij samenleefden in een lat-relatie gedurende 30 jaar. Nou dat herkende ik wel. Haar vriend was altijd vrijgezel geweest, maar toen haar man ging overlijden had haar man aan haar huidige vriend gevraagd of hij voor haar wilde zorgen. Nou dat heb ik gedaan zei hij. Elke morgen hebben ze om 07.00 uur ontbijt samen, gaan ze naar de fitness en daarna gaan ze samen of apart dag verder invullen. Het was echt een leuk stel en ik heb ze even op de foto gezet. Wat een gesprek, zei mijn kamergenoot, ze vertelden hun hele levensverhaal aan ons. Ja, zei ik, je moet vragen stellen en dan willen mensen best graag hun verhaal vertellen. Al met al een mooie afsluiting van deze tweede dag Nijmegen.
Morgen staat de zevenheuvelenloop op het programma. Ik ga lekker vroeg we en hoop dan rond 12.00 - 13.00 uur weer te finishen. Welterusten en nogmaals dank voor jouw steun!!!

Johannes

  • 17 Juli 2013 - 22:13

    Frea:

    Hoi pap, fijn dat het zo goed gaat en dat je het ook nog naar je zin hebt! Jammer dat Marco is afgevallen, maar verder lopen met bloedblaren is geen optie natuurlijk... Sterkte morgen met de 7 heuvelenloop! Xxx

  • 17 Juli 2013 - 22:43

    Nel Prins:

    Wat fijn Johan al die ontmoetingen. Ga je dat kleine blaartje wel heel erg vertroetelen???? En succes morgen met al die heuvelen......

  • 17 Juli 2013 - 23:28

    Zoonlief:

    Pap, ik ben trots op je hoor! Morgen even de heuvels trotseren en daarna nog een dagje uitlopen haha. Zet 'm op en lekker genieten!

  • 17 Juli 2013 - 23:51

    Anita:

    Hoi Johan, toppie hoor dat lopen van jou, en zo snel. Het is geen marathon hoor. De helft is voorbij. Nu wordt het alleen nog maar minder lopen. Veel succes en plezier nog. Groetjes, anita

  • 18 Juli 2013 - 00:58

    Kim:

    Hey paps,

    Klinkt als een mini camino. Jij hebt natuurlijk al veel ervaring met gesprekken voeren tijdens het lopen :)
    Zet m op en blijven genieten van alle indrukken en ervaringen. Tot vrijdag!
    Liefs Kim

  • 18 Juli 2013 - 09:42

    Ria:

    Succes met lopen,we volgen je op de voet!!!

    Groetjes Ria

  • 18 Juli 2013 - 10:27

    Gerard Masselink:

    Hallo Johan,

    Als je mijn reactie leest heb je waarschijnlijk de derde dag met sukses afgerond.
    Het TV-programma Hello Goodbye op Schiphol ken je ongetwijfeld, wellicht is het een idee als je over enige jaren het wat rustiger aan gaat doen dat programma van Joris Linssen nieuw leven in te blazen.
    Typisch iets voor jou!!
    Nog veel sukses en interessante ontmoetingen gewenst.
    Groet, Gerard


  • 18 Juli 2013 - 10:43

    Bétje:

    Hoi Lieve Johan, je bent er bijna!
    Vind het zo goed van jou! Volgend jaar de 50 km maar doen :-) hihihi
    Zet’m op! En tot morgen!!

    Groetjes,



    Ps de vriend van mij is helaas gisteren afgevallen, morgen ben ik er voor jou!

  • 18 Juli 2013 - 13:27

    Silvester:

    Hoi Johan, het klinkt als een geweldig leuke belevenis! Gelukkig heb je het naar je zin en zo te horen kan je makkelijk nog een paar honderd kilometer aan ;-) Geniet van de zon en de stilte (in jezelf).. en veel succes met de laatste loodjes! Groet, Silvester

  • 18 Juli 2013 - 16:54

    Marga:

    Hoi Johan,

    De 7 heuvelen op en de lanen in.
    De omgeving is prachtig en wat een indrukken zul je weer opdoen deze week.
    Succes morgen op de laatste dag!

  • 18 Juli 2013 - 21:39

    Sandra:

    Bijzonder...in gedachten loop ik met je mee.. .weet ongeveer waar je bent....wat je ziet, voelt en ervaart.
    Mooie ontmoetingen, mooie levenslessen, mooie ervaringen.
    En blijf je emoties voelen, dat maakt jou zoals jij bent en ervaar je het intens.Tranen zullen er morgen ook wel komen..bereid je maar alvast voor..!!!
    Alweer de laatste nacht...laatste dag...afscheid nemen van een bijzondere ervaring...
    Ik geef je nu al een gladiool.....ben supertrots op je !!!

  • 18 Juli 2013 - 21:57

    Ella De Graaf:

    Hoi Johan,

    Leuke verhalen weer, maak er een mooie finish van.

    Lieve groet, Ella

  • 18 Juli 2013 - 22:12

    Petra:

    Hup Johan Hup..........toppie hoor!!

  • 19 Juli 2013 - 10:22

    Marja:

    Hey Johan,

    Leuk om je verhalen te lezen. Mooi daar in en bij Nijmegen he?
    Het gaat vast goed met de 7 heuvelen vandaag!

    Succes en groetjes,
    Marja

  • 19 Juli 2013 - 17:07

    Hans:

    Hi Johan,
    Het is nu 17 uur 19 juli en ik weet zeker dat je goed over de streep gekomen bent. Toch? Van Harte proficiat met deze prestatie, die je kunt bijschrijven in je prestatieboek.Veel plezier tussen de gladiolen. Het was leuk om op deze manier wat van je horen. Tot ziens en het ga je goed,
    Hartelijke groeten,
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 81499

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: