met de trein vlieg ik door Nederland - Reisverslag uit De Koog, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu met de trein vlieg ik door Nederland - Reisverslag uit De Koog, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

met de trein vlieg ik door Nederland

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 Juli 2013 | Nederland, De Koog

Op weg naar Nijmegen in de Trein. Normaal kijk je er alleen maar naar als hij langsraast, of je staat beetje te balen voor spoorwegovergang. Nu geniet ik van het comfort, de snelheid, gemak (wifi), heel ontspannend allemaal. waarom is een trein niet populairder eigenlijk? Ik denk dat het komt door de flexibiliteit, of het gebrek eraan eigenlijk. Hij moet altijd over die ijzeren glijders en die zijn onverbiddelijk aangelegd, van A naar B, rechtlijniger dan rechtlijnig eigenlijk. Daar moeten ze nog wat op vinden, dan hoef je toch geen auto.
Als een kind die op schoolreisje gaat stond ik net mijn tas in te pakken. Wat zalm ik allemaal meenemen? Warm - koud - en dat voor 4 dagen, ik lijk wel gek. Vorig jaar moest ik mvoor 10 weken plannen, maar goed. Daar komt nog bij dat ik vannacht in huis moet slapen bij een wildvreemde kamergenoot en dat ik morgen om 04.15 moet opstaan, broodje smeren en aan de start moet verschijnen op de Wedren. Vandaag heel veel lieve wensen en groeten gehad, medeleven is er volop, leuk hoor. Vandaag al weer 7 reacties gehad op mijn verhaal van het weekend. een enthousiaste Evean collega (Sandra) verraste mij met haar leuke reactie. Ja, dat allemaal maakt het wel de moeite waard hoor. Ik ga maar eens goed van genieten. En ja, er is een geweldige massa op de been, maar ja je bent ook alleen, op zoek naar jouw weg, jouw ervaring, daar veranderen al die duizend anderen niet veel aan. Ze kleuren het hooguit nog wat extra in en dat is mooi. tot morgen!! Johannes.

• 15 Juli 2013 - 20:47

Frea:

Hoi pap, nou, ik kan je precies vertellen waarom reizen met de trein niet populairder is hoor! Ga voor de grap maar eens in de spits reizen... en 2x overstappen met korte overstaptijd. Dan is het wel wat minder. Gelukkig heb jij daar geen last van nu! Geniet van de ervaring en hopelijk kun je een beetje slapen vannacht (vreemde kerel naast je of niet). Wel ontbijten hoor, dat is wel echt belangrijk! Of neem in ieder geval iets mee, zodat je na de start gelijk wat kunt eten. Want je kunt soms zo eigenwijs zijn... ;-)

• 15 Juli 2013 - 20:55

Petra:

Ik hoop dat je een beetje kan slapen.
    Je gaat vast veel beleven deze week.....je gaat veel leuke en enthousiaste mensen ontmoeten.....
    Veel plezier

• 15 Juli 2013 - 21:14

Nel Prins:

Geniet maar van je wifi in de trein. Bedenk wel dat in de spits passen er ca. 30 mensen op het balkon, geen wifi mogelijk en ademhalen doe je maar weer als je er uitgespuugd wordt.
    Dus geniet de komende dagen met volle teugen.

• 15 Juli 2013 - 21:37

Karin Scholten:

Na je Santiago belevenis is dit een peulenschilletje toch?! ;-)
    Heel veel succes de komende dagen!!

• 15 Juli 2013 - 21:55

Hans:

Ha johan,
    Elke dag loop ik 1,5 uur. Vind ik zelf best veel. Maar dat aantal km valt natuurlijk in het niet bij 50km. Heel veel loopplezier en veel drinken, maar dat deed je ook al naar santiago.
    Hartelijke groeten. Hans

• 16 Juli 2013 - 14:14

Ella:

Johan, veel plezier en geniet ervan. Enne misschien moet je es in de winter met de
    trein gaan dan weet je het.
    Lieve groet, Ella