Derde dag, erg warm en kleine inzinking - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Derde dag, erg warm en kleine inzinking - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Derde dag, erg warm en kleine inzinking

Door: johannes

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 Juli 2013 | Nederland, Nijmegen

. Vandaag kreeg ik de tip dat je bij pijn in je kjnieholten en pijDe derde dag schijnt beetje berucht te zijn, omdat het vaak grillig weer is en op de zeven heuvelen kunnen de lopers zich aardig verkijken. weer 800 uitvallers vandaag hoorde ik. Van morgen zou ik om 05.15 vertrekken, maar er was extra controle op de kaartjes, omdat heel veel mensen graag vroeg starten ivm de warmte, maar daar geen startbewijs voor hebben. dat gedoe kostte me bijna een half uur. Daarna met pleister en tape op de blaarteen, van start richting Haten - Malden - mook - MNilsbeek - Groesbeek - Berg en Dal - weer naar Nijmegen. De eerte 25 km gaan als een speer, en dan win ik veel tijd, maar omdat ik nog nooit grote afstanden van 40 km heb getraind, krijg ik daarna toch wel een terugval. Vandaag was het einde langgerkt en slopend. Veel mensen klaagden daarover, dacht je dat je er bijna was, stond er weer een andere nog te lopen afstand op het bord. Het publiek aan de kant blijft bijzonder, wie geniet nu van wie eigenlijk hè. Ik zie hun als supporters, terwijl de meeste een gezellig dagje ' aande weg' hebben en ondertussen " aapjes" zitt.. Vandaag kr.eeg en te kijken. Ach wat maakt het uit. Vandaag kreeg ik de tip dat als je pijn in je knieholte krijgt of zeurderige pijn onder je voeten, dat je te weinig drinkt. Nou ik heb me vandaag suf gedronken. Door de hitte en de reclame mensen werd er overal heel veel vocht aangeboden. Het gekke is dat ik toch niet kan plassen, dus waar dat vocht heen gaat, ik weet het niet. ook lunch of zo hoef je nauwelijks mee te nemen. Je wordt volgestopt met bananen, hapjes, appels, koekjes, drop, snoepjes etc. zout of zoet, het schijnt beide goed te zijn bij dergelijke inspanningen. Vanavond weer een nieuwe blaar ontdekt op dezelfde kleine teen, verdorie, waar zo' n kleintje toch groot in kan zijn. Toen had ik nog een vervelend intermezzo vanuit mijn werk, maar ik heb dat snel los kunnen la\ten gelukkig.
Mijn kamergenoot wilde graag weer met mij naar het Kronenburg park. De gedachte aan Bil van mijn Camino drong zich aan mij op. Ook hij hangt een beetje aan mijn broekzak en via mij ziet en doetr hij nu dingen die hij nooit ghad gedaan begreep ik, Hulpverlener ben ik eigenlijk nog steeds. En nou ja, het is ook ooi om te zien dat je een ander nieuwe / andere wegen kan laten zien. Nou het bier zit me nu wel een beetje dwars, dus ik denk dat ik maar moet gaan afroinden.
Ik hoorde dat we morgen 42 km moeten lopen en ik heb een late start. Ik laat dit natuurlijk niet meer uit mijn vingers glippen. En Kim en Bé komen om mij op te vangen, dus helemaal leuk. En op vrijdag is er nog meer publiek, dus emotie zeg maar. Met de dames van de scan ter afronding van de dag heb ik al sinds zondag een leuk contact. Ik zei, morgen gaan we afscheid nemen hoor. Kom jij maar met iets zeiden ze. Nou ik zei als jullie mij het Kruisje uitreiken, krijgen jullie een dikke pakkerd, nou dat is dus de deal geworden.
Vanmiddag ilde ik me ook nog laten masseren, naast het huis hier is een wijkcentrum met 3 massagetfels. Nou jammer dan, ze waren volgebopekt van 14 - 21 uur. Iedereen gaat er voor hier, geweldig. Ik het park was overigens wel een heel lekker Jazz bandje (trio) aan het spelen. Mijn kamergenoot zat duyidelijk te genieten, mooi moment.

Tot volgende verhaal
Johannes

  • 18 Juli 2013 - 23:34

    Sandra:

    he Johan!
    Lees nu je verslag..kom op!!!
    Nog 1 dag..je kan het, ik heb vertrouwen in jou!!
    En als je op de Via Gladiola bent...ben je er nog niet......is het nog een heel stuk maar voel dat je wordt gedragen door iedereen. Geniet van jouw moment. Succes!!!!!

  • 18 Juli 2013 - 23:48

    Petra:

    Sjonge...topper dat je bent.....als je niet kan plassen, dan drink je nog steeds te weinig.....:)
    fijn om te lezen dat je je goed redt ondanks de blaren......
    Leuk ook eg dat het publiek je zo aanmoedigt......top!
    Ik duim op een goede nachtrust voor je en dan op naar de laatste dag.........Huphup.......veel plezier...
    groetjes, Petra

  • 18 Juli 2013 - 23:51

    Esther:

    Hoi Johan zie net een verslag van vandaag op SBS6 wat een sfeertje!
    Heel veel succes de laatste dag!

  • 19 Juli 2013 - 07:47

    Nel Prins:

    Zie ik net Fons de Poel op de TV, die helemaal lyrisch is over de streek en makkelijk praat, maar ja hij hoeft niet te lopen. Voor jou Johan heb ik veel meer bewondering en natuurlijk voor al die mensen die deze prestatie leveren... petje af hoor. Nog even doorzetten en je hebt de gladiolen dubbel en dwars verdient. Ik wens je een behouden aankomst.

  • 19 Juli 2013 - 08:32

    Vincent:

    Nog even bijten de laatste etappe!

  • 19 Juli 2013 - 08:50

    Monique:

    Hoi Johan,

    Sterkte met de laatste kilometers. Hoop dat de warmte mee zal vallen. Succes!!!

    Gr. Monique

  • 19 Juli 2013 - 11:09

    Evelien:

    Hè toppertje, wat heb je nu al super gepresteerd. Nog één dagje en dan mag je trots op jezelf zijn. Kom op, de laatste kilometers. Tot vanavond, dan proosten we op jou. Xxx

  • 19 Juli 2013 - 11:30

    Annemieke De Boer:

    hai Johan, ik kijk iedere dag op tv of ik je voorbij zie komen, maar ik heb je nog niet gezien,
    Sterkte met de laatste dag, en ik zet weer de tv aan voor de binnenkomsten van iedereen!
    misschien zien we je je dan!

  • 19 Juli 2013 - 11:56

    Loesdejongtersteege :

    Leuk dat je het gaat redden .pluim hoor Gr. Ad en Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 81518

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: