Holten-Laren-Vorden op de helft - Reisverslag uit Vorden, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Holten-Laren-Vorden op de helft - Reisverslag uit Vorden, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Holten-Laren-Vorden op de helft

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Augustus 2019 | Nederland, Vorden

Vandaag vroeg op pad, want een dubbele etappe maakt samen 31 km voor mij, want ik moet nog flink stud vanaf mijn slaapadres lopen. Mevrouw vertelde gisteren dat ze gescheiden was en dat haar ex man tijdens het verblijf van de kinderen niet goed was voor hun. De kinderen hebben het nooit verteld, tot een jaar geleden haar dochter het vertelde. Mevrouw is er duidelijk nog beduusd van en voelt zich ook schuldig. Wat een verhaal. Haar dochter, 3 kinderen en ook gescheiden had pas een operatie aan haar hart gehad ivm ritme stoornissen. Haar ex zou blijven wonen in de plaats waar zij woonde, maar heeft een vriendin in Nijmegen en is nu vertrokken, de lul!
Wat een verhalen zeg, mevrouw geneerde zich een beetje dat ze dit allemaal zo zei. Ik zei uiteraard dat dat niet nodig is.

Nou goed, prima geslapen en 08.00 uur aan het ontbijt. Vandaag loopt Koert voor de laatste keer mee, want hij gaat een rustdag nemen. De hele route verliep voorspoedig. De gehele dag miezer-regen, maar net niet genoeg om regenjas aan te trekken.
Bij Vorden wilde we met tassen naar het kasteel, want daar is een memorie plek voor Halverwege de tocht. Wij konden het even niet vinden. Ik terug gelopen naar mijn slaapplaats, althans ik dacht dat ik die had, zegt mevrouw, ik heb je naam doorgestreept omdat je gebeld had dat je een gebroken teen had. Nou, nee dus, dus was er een dubbelboeking. Haar oplossing, dan ga je maar bij het echtpaar wat zo komt op de kamer. Ik zeg, lijkt me geen goed plan. Enfin, ik ging allerlei adressen in de buurt bellen en na 30 minuten een aardige mevrouw bereid gevonden mij op de logeerkamer onder te brengen. Moet wel badkamer met hun delen. Hun tuinhuis is reeds bezet. Ok. Ze komt me halen bij AH in de koffie corner en die andere mevrouw heeft me daar heen gebracht. Nou heel aardig allemaal. Ik help haar met de boodschappen en dat schept al een beetje een band.

Vanavond met Koert in Vorden een afscheidsetentje gepland, maar ik zit nu ruim 3 km van Vorden af. Gelukkig mag ik een fiets lenen. Om 19.00 uur alleen een forse bij op mijn kop. Zeiknat kwam ik aan, maar goed, het was een gezellige avond. Voor het eerst weer wat bier gedronken, dus dat was feestelijk.
Morgen ga ik naar Zelhem, maar ik moet eerst flink stuk terug- lopen, maar goed word ik een grote jongen van ha ha.
Tot later, groetjes Johannes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 81522

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: