Topwarmte op Pieterpad naar Montfort - Reisverslag uit Montfort, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Topwarmte op Pieterpad naar Montfort - Reisverslag uit Montfort, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Topwarmte op Pieterpad naar Montfort

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

27 Augustus 2019 | Nederland, Montfort

Ik zit nu buiten, omdat het nu binnen niet te harden is. Ik hoorde van Koert, de man waar ik 4 dagen mee gelopen heb, dat hij bij Venlo een heel erge bui heeft gehad met grote hagelstenen. Venlo
is hier 40 km vandaan en hier in Montfort was niets, wel wat afkoeling, dat is prettig.

Vanmorgen bij mijn start in Swalmen de pijltjes voor heen en terug verwisseld, waardoor ik na een half uur weer in Swalmen stond. Enorm suf en een slecht begin van de loop van vandaag.
Verder was het vooral erg warm, veel in open veld lopen en zweten en zweten en drinken en drinken.

Gisteren in Swalmen bij een oud Chinees restaurant gegeten. Tien euro voor een diner, soep, loempia en bami met halve kip. Dat kan toch niet veel opleveren. Ik vond het zielig, deze Chinezen hebben de boot een beetje gemist en zijn in het concept van de jaren ‘60 blijven hangen. Ze kunnen natuurlijk geen kant op, het zijn oudere mensen, geen vernieuwing, w.s. geen opvolgers, geen pensioen, geen betaalautomaat, weinig klanten, uitzichtloos. Niet leuk om dat zo te moeten zien.

Vannacht geslapen bij een echtpaar, waarvan de vrouw veel op reis gaat met de fiets in binnen en buitenland. Meneer is haar 2e man, maar ik denk dat hij om fysieke redenen niet mee kan, of mee mag. Meneer vertelde dat hij Amsterdammer was, een zoon heeft, maar met zijn familie en zoon geen contact meer heeft. Jammer dat dit er vaak is zeg. Je leeft maar een keer.
Mevrouw vertelde de volgende dag dat zij een schippersdochter is en altijd op kostschool had gezeten in Arnhem. Bij de nonnern, die volgens haar wel lief voor hun waren. Eens per 3 maanden zag ze haar moeder en haar vader alleen in de vakanties. Raar leven lijkt me dat, maar goed als je er in opgroeit weet je niet beter. Mevrouw had later in de horeca gewerkt, vandaar ook dat ze het leuk vindt om gasten te ontvangen.

Einde van mijn tocht vandaag was Montfort, net boven Sittard. Ik slaap voor de verandering in een B&B. Om 18.00 uur ging mevrouw er vandoor, ik kreeg een sleutel en dat was het. Morgen komt ze vast terug voort het ontbijt. Er is nog een gast, een vrachtwagenchauffeur. Hij kwam om 20.00 uur binnen. Hij woont in Israel, maar komt 3 weken per maand als vrachtwagen- chauffeur naar Nederland om zijn pensioen aan te vullen. Bijzonder verhaal weer. Ik kon hem slecht verstaan, volgens mij was er sprake van een dubbele tong. Nou goed, hij zit boven en zal wel snel gaan slapen. Beneden is een soort huiskamer waar de tv staat en een eettafel, daar kon ik mijn maaltijdsalade bereiden.

Nou morgen naar Sittard. Er wordt omweer voorspeld, opletten dus. NB ik zit hier midden in een dorp en nog komt de varkenslucht hier voorbij drijven. We zijn in het Zuiden hoor. Vanavond zocht ik naar een WiFi provider, zag ik JEZUS er tussen staan, nou die is dus ook bezig op internet dacht ik. Dan komt het vast allemaal nog goed toch.. ha ha

Groetjes

Johannes

• 27 Augustus 2019 - 21:51

Hugo De Jong:

ja Johan dit noemen ze afzien het was hier vanmiddag 34 graden en best klam en benauwd maar als het goed is nog een dag en dan komt er verkoeling dus morgen veel sterkte met het lopen in deze warmte