Reddende Engel in juiste gedaante...... - Reisverslag uit Solignac, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu Reddende Engel in juiste gedaante...... - Reisverslag uit Solignac, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Reddende Engel in juiste gedaante......

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

24 April 2012 | Frankrijk, Solignac

Omdat ik als het goed is gratis WiFi heb, slinger ik nog maar even een berichtje op deze plek.
Gisteravond was ik in Panazol, een voorstadje van limoges. Ik zocht een slaapplek. .. en dan ben je in een stadje toch wat moeilijker af dan in een dorp waar mensen elkaar kennen. Het lukte eerst even niet, maar toen was ik in het oude stadsdeel, in zo'n echt Frans winkeltje en vroeg om hulp. Madame kon me niet helpen, maar daar kwam een klant binnen, zoals later bleek, de 'reddende engel'. Dankzij haar nadenken en ze liet madame in telefoonboeken duiken, had ik een hotelletje.
Vandaag (dinsdag) nog wel regenachtig en werd ik gedwarsboomd door een enorme boom die over het pad lag (foto volgt). Niemand had toch verklapt dat ik er aan kwam ha ha, of zijn ze toch niet zo gastvrij die Fransen?
Nou gelukkig was hij niet op mijn kop gevallen, want dan zat ik hier niet meer.
Zit nu in prachtig plaatsje Solignac genaamd. De regen is effe gestopt en ik zag zelfs wat zon. Een leuke ontmoeting met een mevrouw van het Toerist Informatie bureau en een hardlopende Belg ontmoet, (hij loopt 50 km per dag de gek) en onderdak gevonden in een Pelgrimhotelletje.

Ik wil alle mensen die een reactie hebben gestuurd hierbij ook erg bedanken. Leuk hoor!!
En ik heb elke dag wel een hoofdstuk voor een boek, mooi hoor. Nou morgen weer een ritje van 22 km.
Zaterdag ontmoet ik Kim en Jochem weer even, leuk hoor. Ben benieuwd hoe ze tegen me aankijken na zo'n week.

Groetjes uit Frankrijk op weg naar Santiago.

  • 24 April 2012 - 17:52

    Frea:

    Hoi pap,
    Die boom is wel heel erg Murphy's Law! Je wordt in ieder geval op de proef gesteld. Ben stiekem wel een beetje jaloers op Kim en Joeri, dat ze je nog even zien zaterdag!
    Liefs Frea

  • 24 April 2012 - 18:50

    Fien En Jan:

    dat tref je niet johan dat het regent en de temperatuur is niet hoog ,misschien wel lekker om te lopen. p.s. jan ligt weer in het ziekenhuis, wond ontstoken antibiotica via infuus wat op kweek gezet. zeker tot zondag er in blijven

  • 24 April 2012 - 19:09

    Petra:

    Of de Wifi gratis is......dat zul je dan later wel merken........ik vind het denk ik met vele anderen erg leuk dat je even weer een berichtje op het web geslingerd hebt...heb je geen APP op je telefoon of ipad met slaapplekken? loopse maar weer.....en tot het volgende bericht. Groetjes,

  • 24 April 2012 - 19:42

    Nelleke:

    hier andere metaforische bomen in het voorbereiden van een trainingsdag morgen in limmen met structuuropstellingen; wat dat oplevert aan creatieve invallen, hou je te goed..
    bijzonder om je stappen te kunnen volgen, leve wifi; salut

  • 24 April 2012 - 20:14

    Barbera:

    Johan, als ik dit zo lees dan zal jouw boek ook een feestje zijn om te lezen, ben heel benieuwd! Hoe is het met de spierpijn of blaren? (het moet niet alleen maar leuk zijn hoor, ook een beetje afzien...haha)
    Liefs Barbera

  • 24 April 2012 - 21:06

    Jeanne:

    hoi Joost,"die boom", ben je er onder,over,of ingeklommen om even als uitkijktoren te gebruiken.
    Ik wens je mijn zegen, beter dan die regen.Fijn dat je zaterdag Kim &Jochem ziet. Sterkte met je kwalen, maar je zal zeker de eindstreep halen.
    X Jeanne

  • 24 April 2012 - 22:28

    Lieve Johan,:

    Ik lees elke dag met veel plezier je berichtjes en wandel in gedachten met je mee! In mei ga ik ook via Frankrijk naar Spanje, zal zwaaien als ik je voorbijrijd!
    Heel fijne dagen, niet teveel regen of nog liever veel zonneschijn!

    Hartelijke groet,
    Dineke

  • 25 April 2012 - 10:27

    Nel Prins:

    Hallo Johan,
    In een klein winkeltje vragen om een slaapplek en iedereen gaat zich daarmee bemoeien, is toch veel romantischer dan googelen?
    Houwen zo.
    Bon voyage en een knuffel.

  • 25 April 2012 - 17:11

    Gert :

    Hallo Johan,
    Wat een onderneming,je wens nu te mogen vervullen.Deze pelgrimstocht alleen en of met anderen te delen. deze ervaring zal je je hele leven bij blijven.Je komt dus tijdens je reis Engelen tegen,al zijn ze soms schaars,ze bestaan nog en helpen je opweg om door te gaan.Ik zal een kaars bij Ons Moeder Maria laten branden de komende weken als teken van kracht en verbondenheid.
    Wij wandelen in gedachten met je mee en lezen graag je belevenissen en tellen graag de heilige huisjes met je mee,die je op je weg zult tegen komen.
    hou goeie moed,heb wilskracht, we blijven je volgen.....Groet en een duwtje in de rug van Gert.

  • 25 April 2012 - 17:29

    Gerard:

    Wat doe je toch moeilijk over een slaapplek.
    Je bent nu een week onderweg, het wordt dus tijd je nu ook te gedragen als een clochard. Slapen onder de sterrenhemel hoort bij deze beproeving.


  • 26 April 2012 - 11:02

    Karin Rijs:

    Hoi Johan,

    Ik ontving net, via Frea, jouw felicitatie voor mijn verjaardag! Bedankt! En wat leuk dat je daar, tijdens je inspanningen in Frankrijk, toch aan denkt!

    Heb net je eerste boeiende verhalen gelezen. En dat je de eerste 100 km al hebt gelopen. Goed hoor! Doe het je niet na! hahaha!

    Ik hoop dat je tijdens deze zware beproeving ook geniet van de mooie dingen die je onderweg tegen komt!
    Succes! En wij in Purmerend volgen je allemaal op de "voet"! ;-)

    Groetjes,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 81673

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: