We stijgen naar ongekende hoogte! - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu We stijgen naar ongekende hoogte! - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

We stijgen naar ongekende hoogte!

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

29 April 2012 | Frankrijk, Périgueux

Vandaag een zeer lange en direct heftige tocht gehad,samen met Joeri. Ook samen kan je nog verdwalen, dat is toch knap hè. De bedoeling was 27 km, maar al met al is daar zeker wel 3 km bijgekomen. Gelukkig had Kim gisteren het Hotel al besproken, want op zondag is eigenlijk dit hotel dicht, zoals heel veel dingen hier. Het was mijn 9e loopdag en ik kan nog niet zeggen dat alles pijnloos gaat. Ik ga volgende week aan Joeri nog zo veel mogelijk overtollige spullen meegeven.
Ik ga steeds zuidelijker, en het wordt steeds meer richting mei, dus warmer. Weg met die ballast, maar goed systemisch weet je wat dat betekent hoor, te veel dragen. Voor jezelf of voor een ander in het systeem.

Maar goed even terug naar de titel. Nou als je naar het zuiden gaat, gaat ook het landschap omhoog. En dat is te merken hoor, per dag steeds meer klimwerk in verhouding tot daalwerk, dus we stijgen naar grote hoogte ha ha. Nou ha ha. ... Het doet ook au au aan de kuiten hoor en het is behoorlijk glibberig. Vanmorgen ging ik onderuit in de prut, kledder kledder. Niks bezeerd hoor maar gewoon een glibber in de door water uitgeholde looppaden.
Groot nieuws ook. Ik vond gisteren mijn eerste klavertje vier!!! Toen ik vorige keer met Ceciel liep hadden we er in 1 week ook best veel gevonden. Frankrijk een Geluksland? Nou als ik morgen iets win in de staatsloterij dan horen jullie het hoor.
Joeri heeft het ook heel goed gedaan, maar was aan het einde van de dag ook behoorlijk 'verrot' zoals hij dat noemt.
Samen de voeten in bad gedaan en nu uitpuffen.
Straks gaan we nog een Pizza doen, maar dat is 10 minuten lopen. ......
Morgen dag 10 > planning Saint Astier dan heb ik 290 km gereisd, klein stukje met de auto met Kim (30), dus ik ben op weg en ik stijg terwijl ik vanuit Nederland gezien verder daal!!
Dank voor de reacties: kim, Frea, Vincent, Evelien, Trudy/Herman, Leo, Nelleke, Jos, Karin, Nel, Jan/Fien, Miranda, Petra de G, Petra du P, Ella, zus An en Jeanne, Marianne G, Nel P, Gerard 2 x, Louise, Anita, Berend en Theo, Barbera en wie ik nog vergeten ben.

Liefs en tot de volgende keer.

Ik probeer een foto toe te voegen
Ajax kampioen. ... Hiep Hoi!!!!!!!

Johan

  • 29 April 2012 - 17:53

    Paul:

    Hoi Johan,

    Met plezier volg ik je sprekende en beeldende verhalen van je tocht. Erg leuk geschreven. Chapeau!

    Gisterenavond heb ik de film The Way gekeken. Hierin spelen Martin Sheene en zijn zoon de hoofdrol.

    De film geeft volgens mij een hele mooie doorkijk in deze tocht. Zeker een aanrader voor iedereen die hier mee leest. Ook loopt daar een schrijver mee haha

    Loopse Johan en geniet.

    Groeten
    Paul


  • 29 April 2012 - 19:06

    Frea:

    Hoi pap, ik heb je staatsloten nog niet geopend, dus Kim zal je wijzer kunnen maken! Verder vind ik 27 km -of 30- nog best veel voor "rustig aan doen"...

  • 29 April 2012 - 19:41

    Berend.:

    Hallo Johan,
    Ik heb grote bewondering voor je met al je ontberingen onderweg.
    Echter vraag ik je voorzichtig te zijn
    daar jij voor de snelheid je toch al niet met een grote haardos die je nog geschoren hebt voorzichtig te zijn met
    de koperen ploert wanneer die doorzet.
    Berend

  • 29 April 2012 - 20:23

    Vul Hi:

    Vul hier je reactie in...

  • 29 April 2012 - 20:29

    Petra DP:

    Hey lieve Johan,
    Wat een geweldige verhalen, genieten hoor! Net als de rest kan ik niet wachten tot je boek uitkomt!...
    Doe voorzichtig verder, groet voor Joerie en een dikke knuffel voor jou.
    P.s.: klavertje 4: altijd goed! ;-)...

  • 30 April 2012 - 05:12

    Anita:

    Lieve Johan en Joeri, Nou ik probeer het nog een keer. reageren op mijn tablet lukte niet. Hij pakte mijn naam niet. Stoer hoor dat lopen van je. Echt afzien zo te lezen. Je bent in het gebied van Jan van Delden, waar ik elk jaar ook loop, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt met die hoogtes. Goed dat je je kunt redden met de franse taal. Het begon ooit met een biertje bestellen in Normandië, weet je nog? Hopelijk is het weer nu beter. Leuk dat Joeri ook meeloopt deze week. Ik wens jullie veel succes en plezier deze week en jij Johan ook de rest van de dagen. xx Anita/mama

  • 30 April 2012 - 16:58

    Gerard Masselink:

    Je discipline en zelfkastijding is bewonderenswaardig. Ik heb de indruk dat je met dit tempo over 41 dagen weer achter je bureau zit, ha/ha.
    Ik raad je aan de voeten wel op de grond te houden in plaats van op te stijgen. Je wordt namelijk afgerekend op basis van afgelegde kilometers.
    Hou je haaks, je kunt het.

  • 01 Mei 2012 - 06:47

    Aljo:

    Hallo Johan,
    respect voor wat je doet.
    En heel leuk om je ontberingen te volgen via deze site. Heel veel kracht voor de komende periode.
    groeten,
    Aljo

  • 01 Mei 2012 - 07:08

    Petra De G:

    erg leuk om te lezen...voor jullie is het af en toe minder grappig......ik had je dan wel graag even zien glibberen, maar dit is wrs niet vastgelegd.....!
    Veel plezier zo samen en geniet van elkaars samenzijn.....Fijn dat het weer wrs beter wordt....want dat maakt het een stuk aangenamer....Leuk ook om fotos te zien.....Groetjes Petra

  • 01 Mei 2012 - 07:23

    Marja A.:

    Ha die Johan,

    Klavertje 4, stilte, kletsende franse vrouwen, nattigheid en pizza in Frankrijk; heerlijk. Ik hoop voor je op een zonnetje, de goede tijd komt eraan!

    Liefs,
    Marja

  • 01 Mei 2012 - 07:33

    Janny Bakker:

    Hallo Johan,
    Via deze weg wil ik je een onvergetelijke en voor je verdere leven inspirerende reis toewensen.
    Het is nu mei dus hoop voor jou dat het weer echt beter wordt want lopen in de regen brrrr.
    Bij ons gaat het werk gewoon door, maak je geen zorgen en geniet er van.
    Hartelijke groet, Jenny.

  • 02 Mei 2012 - 16:49

    Joke Blomsma:

    Hallo Johan, leuk om de verslagen te lezen. Leef met je mee, veel lopen, omhoog en warmer. Veel succes en tot mails Joke

  • 02 Mei 2012 - 22:17

    Jeanne :

    Ja Joost,Ajax weer gewonnen, ik hoor en zie hier: vuurwerk, knallen en lallen.
    Ook vuurwerk uit de lucht en regen (onweer dus). Leuk nog even bij elkaar,dan allen weer verder daar.
    Hopelijk stopt de regen, en kom je leuke mensen tegen. zoef zoef....
    Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 81674

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: