WiFi in een paal in de tuin, - Reisverslag uit Laparade, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu WiFi in een paal in de tuin, - Reisverslag uit Laparade, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

WiFi in een paal in de tuin,

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Mei 2012 | Frankrijk, Laparade

Vandaag had ik in alle opzichten een rustdag gepland, maar dat is deels een beetje in de mist gegaan. Vanmorgen wat luier aangedaan, tas opnieuw ingepakt (er was nog van alles nat / schimmel bah) en afscheid genomen van de Engelse gastheer en zijn vrouw.
Even wat overbodige zaken afgestoten, zodat de bepakking hopelijk wat lichter gaat worden. In Bergerac nog even rondgekeken en nog wat ingekocht en een chambres 'd hotes besteld ergens bij een klein plaatsje onderweg. Joeri zou me met de auto er naartoe brengen. (Ik zit in de regio waar de Dordogne overgaat naar het gebied van de Lot). Nou goed wij hebben gezocht en gezocht en madame weer gebeld en. .. Uiteindelijk is madame me maar komen ophalen in een plaatsje, want haar plaats stond niet op de kaart. De chambre d'hotes is midden in weet ik veel waar land.
Maar goed, ik zei, ik ga alleen mee als u me morgen weer naar dit punt brengt. Dat was een deal. Er zat nog een Nederlands echtpaar in de auto, dus madame had 'sleepdienst'. Nou en het bijzondere kwam net even op mijn weg. Madame zei; als je in de tuin bij die paal gaat zitten, heb je gratis WiFi. Ha ha, hoe verzin je het. Zo hebben ze nooit wat als het om WiFi gaat en nu opeens op het platteland zit ik buiten (het is droog dus het kan gelukkig) dicht bij een paal te internetten.
Dus daarom een extra berichtje van mij.

NB ik ben aan het rekenen geslagen en als mijn route goed verloopt ben ik 18 of 19 mei aan de Spaanse grens.
Dat is even sneller dan gedacht, mede omdat ik nu met de auto wat op de route ben gezet.
De kans dat ik Santiago voor 30 juni ga binnnenkomen, is daardoor groter geworden, dus.... Kijken jullie al naar me uit? Nee toch!! Ha ha. Tot schrijfs en dank voor alle reacties. Ik kan via dit programma niet persoonlijke terug reageren, maar het komt goed binnen hoor.

Groeten
Johannes.

• 03 Mei 2012 - 17:09

Jeanne:

gelukkig,dat je even uit kon puffen hoor, dan ga je morgen nieuw weer door. En al heb je soms geen fut of zin, dan last je maar weer zo,n daggie in. Doe je best, hou goede moed, dankomt het vast en zeker goed. een kus van je zus J

• 03 Mei 2012 - 17:44

Gerard Masselink:

Je houdt ons perfect op de hoogte. Jouw schrijfstijl is recht voor zijn raap en soms komisch.
    Ik maak me wel enige zorgen over je, er was nog van alles nat zelfs een "luier aangedaan".
    Wel wat erg vroeg voor een 59 plusser. Geniet van elke dag en maak er geen wedstrijd van, weet je nog van die Belg?.
    Groetjes, Gerard.

• 03 Mei 2012 - 19:21

Nel Prins:

Hallo Johan,
    Leuk hoor, die berichtjes van je. Nu weet je ook waarom het in de buurt van Bergerac zo mooi groen is. Ja, precies: veel regen. Hopenlijk laat je dat nu achter je en kun je gaan genieten. Ik kon erg met je meevoelen, want ik heb eens de strandzesdaagse gelopen met 7 dagen (ja heus) regen. En dan hoef je nog niet eens een zware rugzak mee te sjouwen. Heb je al bedacht waarom dit op je pad kwam?
    Johan ik wens je een zonnig pad en interressante ontmoetingen toe. A big hug.

• 03 Mei 2012 - 19:35

An:

als ik jou verslagen lees is het een echte pelgrimtocht die joost zet hem op zorg goed voor jezelf heel veel groetjes

• 04 Mei 2012 - 07:03

Petra G:

He hoi,
    Bijzonder allemaal wat je schrijft...Super leuk om te lezen..Ik vond die luier aangedaan ook supergrappig......dat is dan ook echt wel nodig met al die regen...hihi....
    Loopse maar weer........Groetjes uit een zeer regenachtig Grunn

• 04 Mei 2012 - 07:59

Ella:

Hoi Johan(nes),

Die paal in de tuin doet het goed je berichtje 3x maal ontvangen.

Hoop dat je het droog houdt hier wordt het bijna winter vannacht nachtvorst brr.

Bedankt voor je berichtjes,

groetjes, Ella

• 04 Mei 2012 - 12:50

Nelleke:

wat een wandeling(en), hier woensdag in zonnejurk voor de caravan naar de zee gekeken (oostenwind) en de volgende dag weer in winterjas op de fiets, enerzijds meet jij aan de kilometers wanneer je de landsgrens overschrijdt en ondertussen overschrijdt je hele andere grenzen mbt bijzondere toiletten, gastverblijven, schimmels; mijn verwondering blijft ook om alles wat per dag weer anders "loopt" dan gedacht en hoe meer we ala Rumi herbergier zijn van hetgeen komt, blijft en gaat, gewenst en ongewenst, des te meer kan rust en balans van binnen: levenskunst
    salut Nelleke

• 04 Mei 2012 - 20:16

Bartha:

Ha die Johan, heel leuk om die reisverslagen te lezen, ben benieuwd als je boek klaar is. Ik hoop dat je nu wat betere weersomstandigheden hebt en voorlopig geen luier meer nodig hebt . haha
    geniet verder van je tocht en alle goeds wat op je pad komt.
    Groeten uit Drenthe Bartha