Dag je rust voor de blaren .... en op zoek naar .. - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu Dag je rust voor de blaren .... en op zoek naar .. - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Dag je rust voor de blaren .... en op zoek naar ..

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 Mei 2012 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Ik heb dagje rust gepland in Saint Jean Pied de Port. Heel toeristisch hier, kan daar eigenlijk niet heel goed tegen nu. Op beide kleine tenen zijn blaren aan de bovenkant ontstaan, waarschijnlijk van de steile dalingen. Lekker fris en zonnig hier.
Voor komende nacht zoek ik nog een slaapplaats. Het is erg druk, omdat de Fransen ook heel veel vrij hebben in de Mei maand. Ik bevind me in Baskenland, eigenlijk geen Frankrijk en geen Spanje. Je weet wel van de ETA en zo. Aardige mensen en heel bijzonder, de huizen zijn hier in dezelfde kleuren als mijn huis met dat rood/bruin geschilderde houtwerk.
Baskenland is ook het land van de Rugby en de schapen. Alles is hier erg hoog natuurlijk.
Ik baal alleen dat er nergens goed werkende WiFi is. Ik sta nu in Office de Tourisme en kan elk moment weggestuurd worden.
Nou wederom hartelijk dank voor de reacties en inmiddels heb ik 5 klavertjes 4 gevonden in Frankrijk!
Ik ga de Franse periode nu afsluiten met een heel fijn gevoel naar de Fransen toe. Heel anders dan met een vakantie. Heel aardig, behulpzaam en heel veel spreken paar woordjes Engels.
Groetjes en liefs aan iedereen!!!!
Johan

• 16 Mei 2012 - 08:58

Bianca En Ria:

Hoi Johan,

Beter blaren op je tenen dan op je billen!! Ben je nog in het Baskenland?
    We missen je wel hoor!! We volgen je op de VOET!! liefs van Bianca en Ria

• 16 Mei 2012 - 09:28

Nelleke:

heerlijke afwisseling even rust: ik las een mooie zin in sprookje: de parabel van het
    nachtblauwe boek: "je afkomst, jongen, is je uitkomst, je herkomst is je toekomst en je thuiskomst"
    pluk ze en leuk om een foto van het rustplaatsje te zien dat ik ken uit de beschrijving van het boek van Coelho
    salut

• 16 Mei 2012 - 10:39

Linda Nijborg:

Dag Johan,
    Zo te lezen heb je je rust wel verdient! Maar het is wel avontuur!! Je schrijft erg beeldend! het eerste deel zit erop, knap hoor!
    Ik wens je nog veel succes voor de rest van je tocht en ik blijf je volgen!
    groetjes,
    linda

• 16 Mei 2012 - 21:35

Jeanne:

Op je hoofd geen haren,
    op je tenen wel blaren...
    (We zullen doorgaan,tot we in Compostella staan.)
    Toi,toi,toi Joost en geniet,van alles wat je ziet. gr. Jeanne

• 17 Mei 2012 - 13:23

Judith:

Hoi Johan, hopelijk geniet je enorm door alle omstandigheden heen. Ik ga na het lezen van je verslag weer verder met de krant :-) Warme groet uit Kolhorn

• 26 Juni 2012 - 19:13

Nesrin Van Den Engh:

Wat een mooie prestatie!
    Foto's van Pyreneeen zijn prachtig ook de foto's in de wolken.
    Je ziet er goed uit, het lijkt alsof je jonger bent geworden.
    Straks welkom thuis.

groetjes