Ik ben in Spanje op zoek naar Sinterklaas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Ik ben in Spanje op zoek naar Sinterklaas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Ik ben in Spanje op zoek naar Sinterklaas

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Lieve mensen wat was het heftig gisteren. 26 km gelopen waarvan 23 bergop. Tot 1500 meter. Dat is best hoog hoor als je daar boven staat. Vanaf 800 meter begon het ook nog eens keihard te waaien, pal tegen wind + klimmen + rugzak op, je begrijpt het ik had het zwaar. Met rugtas en al weeg ik meer dan 100 kg, maar werd toch bijna van het pad geblazen. Het werd ook steeds kouder.
Na 23 km moesten we plotsklaps in 3,5 km dalen wat we geklommen hadden.
Super steil naar beneden. Knieen en benen hadden het even zwaar te verduren. In Spanje kwam ik in een heel grote Auberge, waar honderden mensen verblijven. Hoort bij een abbdij. Ik sliep in bed nr 242 ha ha. Stapelbed natuurlijk. 's avonds nog een inzegeningsmis in de kerk met alle rituelen die erbij horen.
Heel bijzonder allemaal!! Matig geslapen, maar goed ik hoef niet te werken vandaag he, alleen maar te lopen. De eerste echte Spaanse etappe (Fuelta). Morgen ga ik al naar Pamplona, even goed uitkijken voor rondlopende stieren natuurlijk, want daar zijn ze gek op daar. Nou wederom dank voor jouw reactie! Erg leuk en ik zal nog reageren als ik terugkom.
Nou tot schrijfs weer.

Johan

  • 18 Mei 2012 - 05:44

    Edwin:

    Hoi Johan,

    Leuk om je verhalen elke keer weer te lezen! Lijkt mij erg bijzonder om elke dag weer leuke mensen te ontmoeten met bijzondere verhalen.

    Groetjes Edwin

  • 18 Mei 2012 - 05:58

    Jenny B.:

    Hallo Johan,

    Mooi om steeds wat van je te horen.
    Na zo'n barre tocht is het weer tijd voor een rustdag zeker?
    Is Spanje nu mooi groen? Ik was er vorig jaar in september, wat een dorre omgeving.
    Nou zet hem op en vooral niet vergeten te genieten.

    Hartelijke groet,
    Jenny.

  • 18 Mei 2012 - 06:48

    Nelleke:

    ha johan morgen ga ik simpelweg met overstap en vleugels plus taxi aan het eind me laten inspireren door een training over meervoudige beslissings
    opstellingen olv Matthias en Insa
    een duitstalige training in internationale groep, hele andere hobbels, breinkrakers salut et bon chance

  • 18 Mei 2012 - 09:58

    PdeG:

    Jeetje.....wat een belevenis weer.
    Gelukkig heb je wel een bed in de nacht....als je ligt, rust je ook, zeg ik vaak tegen mijn kinderen als ze niet kunnen slapen......dus zeg ik het ook maar tegen jou....

    geniet en tot horens...

    Groetjes, Petra

  • 18 Mei 2012 - 12:09

    Frea:

    Nou, dat lopen begint anders ook aardig op werken te lijken! Neem je voldoende rust? Liefs van je dochter.

  • 18 Mei 2012 - 13:37

    Barbera:

    Lieve Johan,
    In Frankrijk op zoek naar klavertjes 4, en in Spanje op zoek naar Sinterklaas (doe je hem de groeten van mij hahah), zoeken naar een slaapplaats, zoeken naar de juiste weg....jouw hele wandelende reis is een zoektocht naar..........Doe je geen rood tshirt aan, daar zijn stieren gek op! Zet 'm op, geniet en dikke knuffel

  • 18 Mei 2012 - 13:58

    Herman En Trudy:

    Viva Espana. Nu alleen nog maar rechts aanhouden richting zee. Tja, Spanje heeft bergachtige stukken, daar moet je ff door/overheen. Straks wordt het vast vlakker ( in ieder geval het landschap....je emoties waarschijnlijk niet)
    Groeten van H&T

  • 18 Mei 2012 - 14:26

    Karlijn:

    Lieve Johan,

    Wat een belevenissen allemaal en fijn dat we dat mogen en kunnen volgen.

    Geniet, leer en plezier tijdens het vervolg van je reis in Spanje.

    Naar Sinterklaas zul je lang moeten zoeken, want officieel komt hij uit Turkije, maar zal nu vast een zonning onderkomen in Spanje hebben ;-).

    Mochten wij hem in juni treffen als we er samen met Ceciel zijn dan sturen we hem gelijk per paard jouw kant komt.

    Veel liefs, Karlijn


  • 18 Mei 2012 - 20:41

    Anita:

    Zo eindelijk in Spanje. Toch anders om te voet binnen te komen dan per vliegtuig hè? Kijk je uit dat je geen zonnesteek oploopt, want het kan goed heet worden in mei en juni. Ik ga de 24e de andere kant op, naar Polen, dus ik ben niet bereikbaar op mijn verjaardag (wel 06-). Nou nog veel loopgenot Johan. Liefs, anita

  • 19 Mei 2012 - 08:34

    Jos:

    Ja, dat is een echte kuitenbijter die Roelandpas. Als je strak voorbij Pamplona bent krijg je Puenta la Reine een prachtige brug ligt daar. Even verderop ligt Estella met het Monasterio de Irache. Je kan daar gratis water of wijn tappen. Als je er bent stuur maar een SMS want er hangt een webcam. Daar herken je de echte pelgrim!
    Succes met je tocht en ik blijf je volgen.

  • 19 Mei 2012 - 21:00

    Jeanne:

    Joost, had je je er zoiets van voorgesteld ???? Gr.Jeanne

  • 20 Mei 2012 - 09:25

    Jan En Fien:

    het is tochwel heftig wat jeallemaal mee maak. zo veelklimmen is misschien te veel voor je benen. en dan nu die blaren.ook al ben je net in spanje we bewonderen je nu al.Jan heeft gisteren het grint geharkt.ligt er netjes bij Verder alles oke hier jan en fien

  • 20 Mei 2012 - 10:23

    Theo Vleeshhouwer:

    Hallo Johan! Je hebt al een tijdje niets van mij gehoord, maar dat betekent niet dat ik je niet volg. Ik blijf genieten van je reisverslag en je doorzettingsvermogen. Koud en warm; je trotseert het klimaat, de blaren en de soms slechte wegen. Je bent al behoorlijk gevorderd . Heb je soms een fietsje in je rugzak zodat je 's nachts stiekem een stukje fietsend kan afleggen? Mijn bewondering blijft groot en ik hoop je over zo'n twee maanden weer te zien. en in die tussentijd hebben Theo van Essen en kil een bezoek gebracht aan Particura Den Haag, maar dat wil je nu eigenlijk niet weten. Nog heel veel succes! Theo Vleeshhouwer

  • 20 Mei 2012 - 13:19

    Lilian Kienecker:

    Zo, lieve Johan, je komt jezelf wel tegen lijkt me. Wat een ontberingen. Het lijkt me ongelooflijk zwaar. Mooie foto's in het fotoboek. Doe je dinsdagavond mee met de chineng via skype? Als je skype hebt (en zin Natuurlijk) dan mail je me maar. Ik vind je een kanjer en wij (de chineng groep, Dirkjan en ik) zijn benieuwd naar je verhalen. Tot het volgende bericht en zet 'm op!

  • 20 Mei 2012 - 18:32

    An:

    hallo joost vandaag heerlijk gefietst met luus naar amsterdam naar zorgvliet dat is een begraaf plaats maar zo,n prachtig park verder is hier alles oke ik volg je op de voet je moet vooral van iedereen de groetjes hebben van al je broers en zussen en van bekende uit nes speciaal van luus en alice voor de komende dagen zet hem op we denken aan je een dikke knuffel en tot schrijfs doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 81672

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: