Sinterklaas gevonden!! En het slechte nieuws is... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Sinterklaas gevonden!! En het slechte nieuws is... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Sinterklaas gevonden!! En het slechte nieuws is...

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

29 Mei 2012 | Spanje, Burgos

Dat de stoffelijke resten van Sint Nicolaas, bisschop van Mira (thans in Turkije) in 1087 door de Italianen naar Bari zijn gebracht. En sinds 1505 is hij ingemetseld in een altaarpaneel hier in Burgos in de San Nicolas kerk.
Dat is dus het slechte nieuws. Sinterklaas kan zelf niet meer jaarlijks uit Spanje komen omdat hij al eventjes vast zit in het beton. Hé vervelend nou en dat op Hans B. Zijn verjaardag, deze ontdekking.
Ik heb de bewijsstukken, maar ik krijg de foto er niet op, dat komt dan later wel.

Ook leuk, ik ben naar een Spaanse kapper geweest in zo'n straatje achteraf. Voor 10 Euro krijg je even alle aandacht met een ouderwets aandoende deskundigheid wordt je dan behandeld, erg mooi. En ik loop er weer netjes bij.
Mooi klusje voor zo'n rustdag. Verder hou ik nu maar even siësta om alles een beetje rust te geven.

Gisteravond nog wat mensen gedag gezegd die hun reis tot Burgos hadden gepland. Veel mensen doen de Camino in enkele etappes. Voorwaarde is geloof ik wel, dat je de laatste 100 km aan één stuk loopt, anders krijg je geen diploma. Ja, ook hier zijn regels hoor.

Nou dit was even een kort bericht omdat ik jou het belangwekkende nieuws niet wilde onthouden.

Tot gauw
Johannnes

  • 29 Mei 2012 - 15:08

    Hans B:

    Ha Johan,
    Wat een tegenvaller. Ingemetseld dus is de Sint en dat al vanaf 1505. Je begrijpt dat ik later toch de bewijsstukken wil zien, anders kan ik mijn baard wel aan wilgen hangen. Overigens ben je met je kleinzoon hartelijk welkom op 17 november 2012 in Monnickendam, want dan komt de Sint toch aan. Zelf ga ik ook altijd naar de kapper als ik in buitenland ben en dan liefst in een achteraf buurtje. Slechts 1x een misser gehad (te kaal).
    Dank voor je bericht en het ga je goed.

    hartelijke groet,
    Hans

  • 29 Mei 2012 - 16:27

    Nelleke:

    ha Johan dank voor je persoonlijke noot en goed dat je sinterklaas bij de hand hebt, die schenkt ieder veel bij leven en na zijn leven in nog grotere overvloed, dat helpt allen
    in Egmond heeft mijn koolmonoxidemelder staan loeien, de strandwacht had alles afgekoppeld en ik heb even gewacht voordat ik binnen durfde gaan, inmiddels is alles weer oke en hangt de melder vlak boven de grond
    ipv op mijn schouderhoogte, slapers liggen natuurlijk lager en koolmonoxide is zwaarder als lucht, wilde jij en ik dit allemaal weten: tja
    het komt onverwacht op mijn pad
    dadelijk in de tuin eten op het terras, doordat hoge bomen gesnoeid zijn: nu nog langer avondzon, al zal ik hem vanavond niet in de zee zien zakken, gister genoot heel noord holland van topweer en op het strand bleef de koude zeemist de wereld verkleinen salut

  • 29 Mei 2012 - 16:40

    Herman En Trudy:

    Ha Johan, gelukkig hebben we hier onze eigen springlevende Sintnicolaas( tienkamper)

    H&T

  • 29 Mei 2012 - 17:12

    Joke Blomsma:

    Hallo Johan, Wat heb ik een geluk dat ik niet meer in Sinterklaas geloof en er zelf graag voor speel. Ik heb nu een heel verhaal gelezen, daar we een paar dagen weg waren. Nu ben ik weer helemaal bij met lezen en neem mijn petje voor je af.
    Je verslagen lees ik met veel plezier. Nog even volhouden en tot de volgende keer, Joke

  • 29 Mei 2012 - 17:20

    Berend:

    nu ben ik toch teleurgesteld want ik geloofde hier stellig in en zeker omdat wij hem hier ieder jaar aan zien komen met de boot in Monnickendam .
    Ook ik wil de bewijsstukken zien wanneer je terug bent.
    Maar nu je weer bij de kapper geweest bent kun je weer snelheid maken.
    Verder wens ik sterkte voor de rest.
    Berend

  • 29 Mei 2012 - 21:45

    Jeanne:

    Goed ,even pas op de plaats.....
    en dan opstaan en weer verder gaan.
    Hopelijk gaat alles weer wat beter,
    and.... I see you later. J

  • 29 Mei 2012 - 23:12

    Florence:

    Fijn dat je lekker in alle rust en met geknipt (eh...wat dan?) hoofd onze mooie mythe de nek om draait.. :) Maar serieus: rust lekker uit en geniet verder van wat de Camino je brengt. Wij hebben een prachtige dag in Bilbao en het Guggenheim gehad. Vreemd om weer terug te zijn. Groet aan Willem en de Japjes en zet 'm op!!

  • 31 Mei 2012 - 09:11

    Gerard Piket:

    Dag Johannes, je ziet, ik ben je niet vergeten. Zo te lezen gaat het goed met je en geniet je volop. Fantastisch dat je jezelf dit doel gesteld hebt. Ik blijf je - hoewel nogal wispelteurig - volgen, succes met de laatste loodjes en ik denk aan je. Wanneer je terug bent ga ik graag eens met je uiteten om je avonturen aan te horen. groetjes Gerard

  • 02 Juni 2012 - 19:20

    Ardy En Reinie :

    Voor 10 euro een beetje kaal valt best mee....
    nog veel sterkte gewenst en de groetjes van ons uit Dinxper!

  • 02 Juni 2012 - 22:58

    Kitty Koning:

    Hallo Johan, vanavond heb ik al je reisverhalen achter elkaar gelezen, wat ben jij een geweldige doorzetter !!
    Ik ben ongelooflijk onder de indruk over de grote afstand die je al hebt afgelegd onder veelal pittige omstandigheden, wat ben jij een geweldige bikkel zeg, ik vind het echt geweldig van je. Erg leuk om je verslag te lezen!! Mooie ontmoetingen heb je gehad, wat een grote hoeveelheid indrukken doe jij op, mooi om in een boek vast te gaan leggen.
    Johan ik las dat het met je been beter gaat en dat jij weer positief gestemd bent. Als ik je verhaal zo lees krijg ik echt het gevoel dat je het gaat redden, je dip heb je overleefd, nu nog voorzichtig je been de kans geven zich te kunnen herstellen. Wees maar heel lief voor je been, het heeft je al zover gebracht !!! Johan ik heb heel veel aan je gedacht want ik vind het echt een bijzondere tocht die je maakt, 2/3 zit ernu op ik wens je heel veel sterkte en ook nog vele mooie ontmoetingen toe in het laatste traject. Hartelijke groetjes Kitty

  • 03 Juni 2012 - 15:40

    An:

    hallo joost hier ben ik weer het weer is hier net zo hobbeleg als bij jouw de weg de pinksterdagen 27 graden een week later 10 graden maar dat voel je niet in je kuiten als je terug komt hebben we al weer de langste dag gehad joost zet hem op genieten en afzien liggen dicht bij elkaar heel veel groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 81670

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: