Tour de Mont Blanc nr 6 - Reisverslag uit Montroc, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu Tour de Mont Blanc nr 6 - Reisverslag uit Montroc, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Tour de Mont Blanc nr 6

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

02 Augustus 2018 | Frankrijk, Montroc

2 augustus 2018: Van Triënt naar Montroc-le Planet; 900 m stijgen en 700 m dalen.
Vandaag niet zo'n heel lange tocht, dus ik neem in de ochtend alle tijd om mijn spullen in te pakken etc. Uiteindelijk duurt dat allemaal niet zo lang, dus ben ik toch om 08.15 uur vertrokken. Ik heb niet zulk goede benen deze ochtend, er is 'vals plat' en dat voelt altijd zo vervelend. Alleen als je achterom kijkt kan je zien dat je toch aan het klimmen ben. Op de agenda staat de klim naar de Col de Balme (2195 m) en die klim begon al vrij snel na de start. een korte stevige klim dit keer en daar hou ik wel van, hop, snel naar boven, je moet toch omhoog dan maar zo snel mogelijk. Het bgint in een bosrijke omgeving en naarmate ik hoger kom, verdwijnt er steeds meer bos en komen er kale toppen voor terug. Bovenop de Col staat een kleine berghut waar je wat kan eten en drinken en er waait een aangename bergbries, terwijl het zonnetje lekker schijnt. Een heerlijke plek, waar je zelfs nog even naar de restanten van de sneeuw kan lopen. Dat blijft toch bijzonder. Op doorreis nog een gezellige lunch gedaan op een boerderij. Aan tafel zat ook een Frans stel met hondje en een Amerikaan. Zij hebben een tentje mee, omdat ze onderweg kamperen. Ik wordt allervriendelijkst ontvangen door hen, de dame ging zelfs voor mij op een andere plek zitten, zodat ik in de schaduw kon zitten. Heel erg aardig. Na de lunch een pittige afdaling naar Le Tour. Ik weet niet of ik goed loop, want ik zie geen merktekens van de TMB meer. Toen ik daar liep kwam er opeens een hulpverleningshelikopter naar beneden suizen. Er was een mountainbiker gewond geraakt en er kwam hulp uit de lucht vallen. Door de wind van de propellers was ik al snel mijn pet kwijt, wooh wat een kracht heeft dat. Via Le Tour moest ik doorlopen naar Montroc-le Planet. In het dorp wist niemand waar ik de Rifugio zou kunnen vinden in eerste instantie. Maar ... je komt steeds weer de reddende engel tegen op je pad, hij gaf de juiste aanwijzing om de juiste weg te kunnen vinden. Heel fijn! Om 15.30 uur was ik al binnen, dus kon ik lekker gaan douchen, biertje drinken, dagboek bijschrijven, de was ophangen en drogen en mijn bed opmaken. Het was een ruime slaapzaal met 8 stapelbedden (4 x 2 ), al met al een goede plek om te zijn. Bij het eten ontmoet ik het paar uit Tsjechië weer en er is ook een Nederlandse arts/oncoloog uit het Erasmus ziekenhuis binnengelopen. Dat is weer een gezellig weerzien en kennismaking.
De volgende dag zal ik mijn laatste route van deze Tour maken. Ik wil graag naar Les Houches lopen, want daar staat mijn auto en dan ben ik helemaal rond geweest. Routevariant 13 wordt mij aangeraden en iedereen geeft ook aan dat het me niet gaat lukken op 1 dag .... ik ga vroeg opstaan en dan zie ik het wel waar ik beland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 81578

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: