Galicie bereikt en op zeer grote hoogte - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Galicie bereikt en op zeer grote hoogte - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Galicie bereikt en op zeer grote hoogte

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

14 Juni 2012 | Spanje, Madrid

Vandaag de kater van het Nederlands Elftal even weggelopen en als een echte bergwandelaar recht omhoog gelopen over keienpad van 600 naar 1270 meter. Nou mijn kuiten zijn goed beproefd hoor.
Eerst naar O Cobrero, waar Galicië begint. Maar ook na O Cobrero komen nog een paar zeer heftige klimmetjes.
Dit is een gebied wat net als Friesland een eigen taal en eigen kultuur heeft. Ook heb ik vernomen dat zowel dictator Franco als Fidel Castro uit Galicie komen.
Erg apart allemaal.
Ze hebben nog een ander ding hier, het is hier erg groen, dus schijnt het veel te regenen en ook flink te waaien. Wel vervelend want dan gaat mijn haar steeds in de war ha ha.

Nog een andere bijzonderheid is dat ik vandaag alleen al 4 x een Klaver 4 hebt gevonden en ... echt waar 1 x een Klaver 5 (op verzoek kan ik het aantonen) Bijzonder hoor op zo´n klimgeitendag!!

Ik zit nu midden in een agrarisch gebied, ze hebben niets, maar wel een Alberque met Internet. We moeten hier eten en drinken want verder zijn er alleen maar koeien en heel veel stront op straat. Maar goed, daar haal ik mijn neus niet voor op hoor.

Gisteravond was ik uitgenodigd door een groep om met elkaar te eten, erg gezellig. Ik telde op een gegeven moment 12 nationaliteiten aan tafel en er werd toch gekletst en gelachen, hoe is het mogelijk he?

Nou ik had graag een foto geplaatst van die speciale huisjes hier (Pallazo) maar WiFi is niet beschikbaar, dus die plak ik een volgende keer er wel bij.

Nou voor nu weer even het laatste nieuws. Groetjes uit Spanje, beter gezegd Galicië, want zo willen ze hier genoemd worden.

Johan

• 14 Juni 2012 - 14:31

Nelleke:

nou een klavertje 5 erbij, gelukt dwing je af! geweldig, ook dat het vorige klavertje 4 je opeens aankeek, dat lijkt me schitterend, in de tuin heb ik zojuist kleine bosjes onkruid aangekeken en toch verwijderd, het is allemachtig mooi en groeizaam weer, vanavond in Limmen een bijscholing over het brein en datgene wat jij nu met al je zintuigen opraapt uit de natuur en uit de contacten met alle nationaliteiten, dat voedt zonder meer je synapsen en geeft en brengt DE wijsheid, stap voor stap ...verder! salut

• 14 Juni 2012 - 16:25

Jeanne:

toppie zo,n top,
    dat kan toch ook niet iedereen,
    of moet... je daar overheen.
    Langs bergen en dalen,
    jij gaat het halen.
    denk aan je. gr. jeanne

• 14 Juni 2012 - 19:31

Karin Rijs:

Wij willen natuurlijk wel het bewijs van het klavertje 5 zien hoor!!!! Hahaha! ;-)

Succes nog effies met de laatste loodjes!

Gr. Karin

• 14 Juni 2012 - 20:04

Jan En Fien:

Wat is het toch fijn om je verslagen te lezenen wat gaat het toch goed met je. Dit was vandaag weer een hele klim. Marcel was gisteren aan het werk aan de v;loer in je huis. Verder hiet alles oke. Groetjes Janen FIen

• 14 Juni 2012 - 21:00

An:

hallo joost daar ben ik weer nog twee weken en dan zit het erop wat zal het allemaal anders zijn ook dat zal weer een hele omschakeling zijn maar deze ervaring neemt niemand je af dit weekend nesser kermis voor wat daar nog van over is het is hier 12 uur dus tijd om naar de koffer te gaan voor alle nachten voor jou welterusten en zet hem op heel veel groetjes