Toch nog even. . omdat het zo mooi was - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Toch nog even. . omdat het zo mooi was - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Toch nog even. . omdat het zo mooi was

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Juni 2012 | Spanje, Madrid

Het warme Spaanse weer heeft toegeslagen en mij de laatste dagen toegelachen.
Soms was het wel wat heet, maar na de kou van de laatste weken mag ik niet klagen. De route was wel erg stijl en de paden soms slecht begaanbaar, en de omgeving was erg mooi.
En dan. .....
dan kom je over een grote heuvel en daar ligt Cee en Finisterre aan een prachtige baai. hel blauwe zee, hel blauwe lucht en een schitterend uitzicht, genieten. Of de hemel even voor mij openging.
Dit is niet het einde van de wereld hoor, dit is bijzonder.

's avonds naar Cap de Finisterre gelopen (3,5 km extra) om daar zonsondergang te zien en het rituele verbranden van de kleren.
Het was heel bijzonder, we waren boven de wolken, die in de zee hingen. Hoge rotsen met uitzicht op de oceaan. KIJK NAAR DE FOTO'S! !!!!!
Het verbranden van de kleren stelde niet veel voor, daarvoor loop ik nu in mijn onderbroek, ik had beter wat kunnen bewaren. ha ha.
Na afloop nog wat zitten drinken en vandaag om 8.30 uur de Albergue verlaten (moet) en ochtend doorgebracht op het terras.
Terug met de bus naar Santiago, ppfff was wel even een beproeving voor de maag hoor. Gek, had ik nooit last van, maar ik zat bovenin. Morgen maar onderin gaan zitten en niet te veel eten.

Ik moet dankbaar zijn dat ik na 1650 km, 2 diploma's, gezond van lijf en leden, heb mogen genieten van dit slotstuk van mijn reis. Het was zeker de 'kers' op de taart! super!!
dit wilde ik even laten weten.

groetjes Johan


  • 25 Juni 2012 - 13:11

    Petra De G:

    Topper!!!
    Fijne terugreis gewenst.

    Groetjes, Petra

  • 25 Juni 2012 - 13:45

    Berend:

    Johan ik hoop dat je op onze vergaderingen weer wat beter kleed want in je onderbroek lijkt mij toch ietwat uitdagend,ik kijk er naar uit dat je weer terug bent.
    berend.

  • 25 Juni 2012 - 14:43

    Herman En Trudy:

    Hoi Johan, wat een mooie afsluiting van een bijzondere reis. Bedankt dat we met je mee mochten 'lopen', dat was ook heel bijzonder. We zien elkaar live bij Ceciel, ik kijk uit naar nog meer mooie verhalen.

    Groet van H&T

  • 25 Juni 2012 - 15:08

    Nelleke:

    wat een bijzondere reis en wat een mooie foto's, ik heb genoten van je verslagen en wens je een behouden thuiskomst, op het strand lijkt het wel of ik een duinhuisje heb ipv een strandhuisje het heeft zo hard gewaaid uit zuidwest dat de veranda en het gangetje vol ligt, de voorschoeiing onzichtbaar is en ook
    achter meer zand ligt dan 'gewenst
    Johan neem wat zon mee op weg naar holland, salut

  • 25 Juni 2012 - 20:03

    Katy:

    Hé Johan, net een groot deel van je reisverslagen gelezen, wat een prachtige avonturen heb je beleefd, en wat een geweldige prestatie; van harte!!
    Dat zal wel weer een hele overgang worden naar ons kouwe kikkerlandje....

    tot ziens in Grunn,
    hartelijke groetjes, Katy

  • 26 Juni 2012 - 04:57

    Meiny:

    Van harte proficiat Johannes.....en kom ook maar weer helemaal gezond en blij en opgeladen en gezuiverd terug naar ons Noord Holland. Mooie foto's van daar, maar weet je hoe mooi het hier is? Vooral als het nog vroeg in de ochtend is (en je niet meer kan slapen....) of in de avond als de zon laag staat. Neem je dat mooie weer van daar mee terug?
    Liefs van Meiny

  • 26 Juni 2012 - 05:00

    Paul:

    In je onderbroek aan tafel. Teken ik voor! haha.

    Chapeau Johan voor de afgelopen maanden. Ik zal en kan het je niet nadoen. Hoop dat het je veel heeft gebracht.

    Tot straks in de andere realiteit.

    Groeten en veilig thuis.

    Paul


  • 26 Juni 2012 - 12:45

    Marion :

    Hallo Johan,

    Wat een prachtige afsluiting van een heel bijzondere "trip".
    Ik zal je verhalen missen.
    Een goede terugreis en sterkte met het hervatten van je "gewone leven".

  • 27 Juni 2012 - 12:36

    Nel Prins:

    Het is volbracht.....
    Wanneer mogen wij jou verhalen live aanhoren?
    Volgens mij hebben we een afspraak met ons clubje voor ergens half juli.
    Ben benieuwd.
    En voor nu.... een behouden vaart naar huis.
    Groetjes.


  • 27 Juni 2012 - 14:28

    Manuela:

    Hoi Johan,

    Gefeliciteerd, je hoeft niet terug naar start (zie laatste dag roze boekje)! Neem je rust, want je lichaam zal nu anders geen reageren nu je niet meer dagelijks je kilometers loopt. Trouwens als ik jou was zou ik ergens in Zuid-Frankrijk uit de bus stappen om daar nog even te genieten van de omgeving, maar vooral het weer. Want voor het weer hoef je hier niet terug te komen en wij hier bij PartiCura redden het ook prima nog even zonder jou (niet rot bedoeld, maar het gaat hier gewoon z'n gangetje). Ik zie je volgende week dinsdag (eventjes????!!!!)

    Groetjes Manuela

  • 27 Juni 2012 - 20:03

    Maurice:

    ...en ik had nog zo gezegd; wel een setje voor erna bewaren, anders slaan de koeien op hol...hahaha
    Práchtige foto's idd, en met recht de spreekwoordelijke kers op de taart!
    Gefeliciteerd nogmaals met deze prestatie!!! en welkom thuis!
    Groeten

  • 28 Juni 2012 - 12:21

    Jeanne:


    ZOALS HET KLOKJE THUIS TIKT ,
    TIKT HET NERGENS .

    Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 81651

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: