Finisterre = Einde van de wereld, in zicht!! - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Finisterre = Einde van de wereld, in zicht!! - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Finisterre = Einde van de wereld, in zicht!!

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

23 Juni 2012 | Spanje, Olveiroa

Beste mensen,
Ik ben nu in Olveiroa en ik ben van plan morgen Finisterre te bereiken.
Vandaag 32 km gelopen, morgen worden het er 34.
Wel heftig, maar het wordt mijn laatste "loopdag" van mijn Camino Santiago met als sluitstuk het verbranden van mijn kleren en de ondergaande zon zien en als het weer goed is, een duik in de zee.
Dan heb ik aan alle rituelen voldaan en kan mij niets meer gebeuren. Mooi toch??

Oh ik ben best wel erg trots op mijzelf hoor!
Sportief een heftige inspanning, enorm veel ontmoetingen gehad, super leerzaam, nieuwe talenten ontdekt en bevestiging gekregen dat ik dit soort klussen aankan en ook emotioneel in balans blijf, terwijl er best heel zware uitdagingen waren.

Ik kan trots de terugtocht aanvaarden en woensdag mijn geliefden weer in de armen sluiten. Het zal weer even wennen zijn op Nederlandse bodem. Maar voor je het weet, is alles weer aan het rollen, dus ik geniet nog even een weekje van alles,.

Ik sluit volgende week de reis op dit forum af als ik thuis ben.
Dank voor je steun en medeleven.

Liefs en groet Johan.

  • 23 Juni 2012 - 17:22

    Gerard Masselink:

    Je ultieme uitdaging is vrijwel met vlag en wimpel volbracht; mijn welgemeende complimenten.
    Ik raad je wel aan je ogen en oren blijvend open te houden. Ondanks het voldoen aan diverse rituelen, ben je niet gevrijwaard van dagelijks op de loer liggend onheil.
    Blijf in balans en geniet met volle teugen van de dagen die voor je liggen.
    Een goede terugreis gewenst, groet
    Gerard.


  • 23 Juni 2012 - 18:53

    Judith:

    Geweldig Johan! Veel plezier nog even, liefs Judith

  • 23 Juni 2012 - 20:15

    Cor Molenaar:

    Dag Johan, zonder aanmoediging van mij toch het einddoel bereikt (ha,ha)! Ik vind het een enorme prestatie en feliciteer je met het bereiken van je einddoel. Wens je nog fijne dagen in Spanje en een goede terugreis.
    Groet,
    Cor

  • 24 Juni 2012 - 05:48

    Herman En Trudy:

    We hopen dat Finistere niet letterlijk het eind van de wereld zal zijn....en dat je al je ervaringen en keerpunten nog maar lang vast mag houden.
    Goede reis terug naar het 'gewone leven'.
    Groet H&T

  • 25 Juni 2012 - 07:03

    Petra De G:

    fijne laatste dagen en Welkom terug alvast....!! verbrand je regenpak maar niet, want die heb je hier in Nederland wel nodig.....:)
    Groetjes, Petra de G

  • 25 Juni 2012 - 10:50

    Hans B:

    Veel respect en waardering heb ik voor je enorme prestatie en je mooie verjhalen. Je zult er ongetwijfeld nog heel veel aan terugdenken en succes met het schrijven van je boek. Goede thuisreis gewenst.

    Hartelijke groeten,
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 81671

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: