Ik ben in Santago Jippie!! De dag van de zomer! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Ik ben in Santago Jippie!! De dag van de zomer! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Ik ben in Santago Jippie!! De dag van de zomer!

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

21 Juni 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Nou vanmorgen heel vroeg uit de veren gegaan omdat we nog 23 km moesten lopen en voor 12 uur bij de Pelgrimsmis in de Kathedraal van Santiago de Compostella wilden zijn.
Heftig, maar om 5 voor 12 waren we in de Kathedraal.
Een mis in het Spaans, met 600 mensen denk ik. Best indrukwekkend en toen het hoogtepunt, het zwaaien van het wierookvat (weegt 120 kg). Ongelooflijk hoe dat gevaarte door de ruimte slingert. Erg bijzonder.
Tot slot het " omhelzen van het beeld van Apostel Jacobus ". Pppfff indrukwekkend en best even emotioneel zo'n afsluiting van zo'n enorme looptocht. Potverdrie, zeg.
En dan die ontmoetingen met alle bekenden die je onderweg was tegengekomen. Wat een warm gevoel geeft dat, zoveel mensen met zoveel positieve intenties en eigenlijk allemaal met een bick smile op het gezicht.

Daarna heb ik het Diploma opgehaald, waarbij eerst wordt vastgesteld of je wel de juiste afstand gelopen hebt. Het Diploma is in het Latijn.

Op de heenweg snel de rugtas in een Albergue gedropt en verder de hele dag in het centrum doorgebracht.
- looproute naar Finisterre geregeld
- boeking voor de bus dinsdag geregeld

Meer dan 12 uur op de voetjes gestaan, ik ga nu even relaxen en douchen.

Kijk je naar de foto's?

Dank voor alle steun en groeten!!!

Liefs
Johan

• 21 Juni 2012 - 18:08

Frea:

Yeah! Je hebt het gered!! Wat een prestatie! En nu langzaam weer voorbereiden op de terugtocht naar huis... We hebben je gemist!

Liefs Frea

• 21 Juni 2012 - 18:13

Krullenbol:

Hoi johan! je was al zo benieuwd naar dat wierookvat wat door de kerk geslingerd zou worden. Nou gelukkig ben je ongedeerd gebleven! Wat een mooie foto zeg van de kathedraal, in t echt zal t nog veel mooier zijn. Alvast een goede reis terug!

• 21 Juni 2012 - 18:14

An:

geweldig joost het zit erop hele goeie terugreis en kom weer terug op aarde groetjes

• 21 Juni 2012 - 18:47

Jos:

Gefeliciteerd, hier donder en bliksem.
    Ben benieuwd naar je avonturen.

• 21 Juni 2012 - 19:21

Louise:

Ook namens Andre Proficiat een hele prestatie.
    Als jij die man met die baart bent???Tomas heeft een nieuwe opa!!
    Een fijne thuiskomst.

• 21 Juni 2012 - 19:30

Jan En Fien:

johan wij verschrilkkelijk trots op onze buurman .toch nog sneller gergaan dan je verwachte Wat ontzettend veelmensen heb je ontmoet,Een ervaring die ze je nooit meer af kunnen nemen. Je hebt er zin in om nu nog 88 km. verder tegaan Tot eind juni in oostgraftdijk,waar het nu onweert groetjes jan en fien.

• 21 Juni 2012 - 19:42

Aljo:

Gefeliciteerd met je unieke prestatie! Geniet nog even van je komende dagen!
    Leuk om je verhalen te volgen.
    Groetjes en tot in Groningen.
    Aljo

• 21 Juni 2012 - 19:44

Petra De G:

HOERA!!
    Top......

Groetjes, Petra

• 21 Juni 2012 - 20:25

Nel Prins:

Ha die Johan, GEFELICITEERD hoor. Wat een prestatie. Kan me voorstellen dat het een emotioneel moment is. Al die weken lopen, al die ontmoetingen, ook al die pijntjes en pijnen, dipjes en dippen. Je hebt het hem toch maar geflikt. Nu nog even relaxed naar Finisterre lopen en misschien nog wat verbranden, maar misschien ook niet. Voor straks wel thuis en tot ziens. Ben benieuwd naar alle (aanvullende) verhalen.

• 21 Juni 2012 - 20:32

Karin Rijs:

Super gedaan hoor. Proficiat!
    En nu heerlijk genieten van je welverdiende rust! Liefs, Karin

• 21 Juni 2012 - 20:33

Esther:

Johan Super! Heb net je laatste reisverslagen gelezen, wat een belevenis! wens je een goede thuiskomst! enne de eerst volgende keer lopend naar Groningen??
    Groeten Esther

• 21 Juni 2012 - 21:17

Karlijn:

Gefeliciteerd Johan! Geweldige ervaring en prestatie die niemand je meer kan afnemen.

Liefs, Karlijn

• 21 Juni 2012 - 21:48

Ceciel:

Lieve schat, ik ben trots op je. Heerlijk dat je volgende week weer thuis bent.
    Ik zal er zijn!!

Liefs en een dikke knuffel.

Ceciel!

• 22 Juni 2012 - 04:15

Edwin:

Hoi Johan mooie prestatie. Je kunt trots zijn!

• 22 Juni 2012 - 06:27

Berend:

Gefeliciteerd Johan met deze topprestatie. Zie er naar uit om weer met je de boel weer door te nemen.
    Berend

• 22 Juni 2012 - 06:30

Ria En Bianca:

Wat een prestatie, we zijn supertrots op je! Tot snel. groetjes van ons.

• 22 Juni 2012 - 07:15

Jenny B.:

Hallo Johan,
    Super gefeliciteerd met deze unieke prestatie.
    Hartelijke groet, Jenny.

• 22 Juni 2012 - 07:31

Nelleke:

o zo bijzonder, jouw voornemen, voorbereidingen treffen, op pad gaan en dan aankomen!!! zelfs op afstand geeft dat een brok in mijn keel
    gefeliciteerd en tot ziens, ik kan me indenken dat al je dierbaren en jij super mega blij in het kwadraat zijn dat je volgende week weer 'thuis' bent......eerst nog finistere, salut

• 22 Juni 2012 - 08:13

Ger Lantink:

Beste Johan, Klasse, Klasse!!!!!!
    heb je goed gevolgd, wat een fantastische belevenis .Geniet van het moment!!!!!
    Groet Ger

• 22 Juni 2012 - 12:37

Jeanne:

Proficiat J
    Wat een goed gevoel moet het zijn!!!
    nu nog even(met of zonder pijn).

Je hebt veel gelopen en beleefd.
    mooi dat je het ook aan ons doorgeeft.
    Tot kijk,
    Jeanne

• 22 Juni 2012 - 21:53

Evelien :

gefeliciteerd zeg, je hebt het gehaald, wat een prestatie zeg!!! Wat moet dit een super gevoel geven, je mag wel trots op jezelf zijn.
    Geniet nog even en bereid je voor op je terugreis naar Nederland.
    Goede reis en tot snel.
    Liefs Evelien xxx

• 23 Juni 2012 - 13:50

Theo Vleeshhouwer:

Zoals je weet ben ik op vakantie, maar nu 3 dagen thuis. Fantastisch dat je het hebt gehaald; ik ben jaloers, maar dat wist je al, beste Johan. Tot ziens.

• 23 Juni 2012 - 19:10

Maurice:

Super! Welgefeliciteerd met deze bijzondere prestatie! En het genieten gaat dóór!!!...in de tocht naar Finisterre én daarna uiteraard in de vele herinneringen en in de verhalen die eea levend zullen houden!

Keer veilig huiswaarts!
    Groet
    Maurice

• 25 Juni 2012 - 20:14

Peter Van D:

Hallo Joahn, Ik heb de verslagen weer bijgelezen. Het mag gaan om de reis er naar toe. Toch vertegenwoordigt de foto van de cathedraal het beeld van het doel waar je naar streefde. Dat moet geweldig zijn geweest. Gefeliciteerd met een fantastische prestatie.