Tour om de Mont Blanc Frankrijk -- Italië -- Zwits - Reisverslag uit Dole, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu Tour om de Mont Blanc Frankrijk -- Italië -- Zwits - Reisverslag uit Dole, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Tour om de Mont Blanc Frankrijk -- Italië -- Zwits

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 Juli 2018 | Frankrijk, Dole

25 juli, Op weg naar Frankrijk;
Om goed voorbereid op pad te gaan heb ik 2 x een 4Daagse gelopen, in Alkmaar en in Nijmegen. De Tour de Mont Blanc staat te boek als een zware bergwandeling, categorie ****. Ik heb geen specifieke ervaring, maar tijdens de Camino Santiago ben ik ook met rugzak op de Pyreneeën overgestoken, ik denk dat het wel moet gaan lukken. Negen dagen lopen, berg op, berg af in totaal zo'n 175 km en het is warm in Europa, dus ook daar zeker waar je onder de 1000 meter hoogte blijft.
Woensdag 25 juli stap ik in mijn auto op weg naar Dole in Frankrijk, waar ik een Budget hotel heb geboekt. Budget betekent; minimale service, soms is er zelfs geen receptie met ontvangst, maar hier wel. Onderweg is er steeds een groep motorrijders van de Banditos uit Nederland die rond mijn auto op de weg zijn. Zonder bagage rijden ze zo naar Frankrijk, bijzonder. Bij het Budget hotel aangekomen, staan er ook een aantal motoren, maar deze blijken van een Duitse motorclub te zijn. Toch indrukwekkend die gasten en een beetje imponerend. Maar goed het zal wel goed gaan.
Het hotel staat op een soort industrieterrein en om wat te eten te hebben ga ik naar de plaatselijk Aldi om een maaltijdsalade te scoren.
Er is verder weinig te doen, dus duik in mijn papieren om de reis verder voor te bereiden. De volgende morgen mijn eerste petit - dejeuners genuttigd. Het blijft toch altijd weer even wennen.
Om 08.00 uur vertrek ik richting Les Houches , waar ik maximaal 10 dagen gratis mag parkeren en van daaruit wil ik mijn eerste loopetappe gaan doen richting Les Contamines Montjoie, zo'n 14 km, maar wel direct berg op, een flinke test.

• 06 Augustus 2018 - 14:33

Hans:

Wat een uitdaging weer. Heel veel succes Johan en ik ben weer benieuwd naar je ervaringen.

• 06 Augustus 2018 - 14:32

Ella:

Hey Johan,

Het gaat je vast weer lukken, heel veel loopplezier. Ik volg je,

groetjes, Ella

• 07 Augustus 2018 - 06:58

Petra :

Hi Johan,

Heerlijk weer om zo met je "mee te wandelen".
    Geniet van al het moois en voorzichting met het klimmen en dalen!

Dikke knuffel, Petra

• 08 Augustus 2018 - 13:48

Ria:

Veel plezier met wandelen. Leuk om je verhalen te lezen,

Groetjes Ria