Van Groningen naar Zuid-Laren (Drenthe) - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Van Groningen naar Zuid-Laren (Drenthe) - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Van Groningen naar Zuid-Laren (Drenthe)

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

07 Augustus 2019 | Nederland, Zuidlaren

Vandaag op pad met de rugzak op, gewicht 12,5 kg extra. Was wel even wennen, je voelt het ook in je benen hoor. Maar eerst een gezellig ontbijt gehad met mijn gastvrouw Nely, ze schoof gewoon gezellig aan. Ze zei; “je moet wel goed stretchen voor en na het lopen hoor” anders krijg je stijve benen. Ha ha ze kan er niet mee stoppen anderen te helpen zegt ze, dat is hier heel gewoon. Ze vertelde dat ze 2 jaar in Schagen had gewoond en daar geleerd had om een ander niet te helpen als die er om vraagt... bijzonder leerproces.
Nou vandaag eerst 3,5 km door de stad Groningen gelopen, dit hoorde eigenlijk nog een beetje bij de tocht van gisteren. In het Noorderplantsoen waren ze druk bezig met het opbouwen van het Noorderzon festival. Dit is erg populair, het lijkt een beetje op De Parade. Als je een keer in de buurt bent, een aanrader.....
Daarna afzakken naar Paterswolde en Haren door een prachtig natuurgebied. De elite van Groningen woont veelal in deze plaatsen, waar je ook heel veel villa’s kan vinden.
Onderweg kreeg ik nog wel een flinke bui te verwerken, maar omdat het mooi weer werd, werd ik ook weer snel droog gelukkig.
Het werd zelfs af en toe nog een beetje warm. Dat maakte mijn fitheid niet groter, dus sjokte ik naar een lunchadres ergens bij een Roze Olifant, echt waar hoor zei mevrouw, ok, zei ikj, ik ga er wel naartoe. Ben toch een beetje bang voor omlopen en verdwalen natuurlijk.
Na Glimmen en Mid-Laren dacht ik dicht bij Zuid-Laren te zijn, maar ik was scheef van de plaats afgelopen, suf hoor. Maar goed om 15.30 uur kwam ik op mijn slaapadres aan, maar er was niemand thuis. Toen heb ik mijn tas maar in de tuin gezet en ben naar het dorpscentrum gelopen. Toen belde meneer op dat hij wat later was, nou dat had ik gemerkt. Verder erg aardige man hoor.
Voor het eten werd mij aanbevolen om naar het Zorgcentrum om de hoek te gaan, 3 gangen voor 10 euro, nou het lijkt wel de Camino Santiago. En ik kon vast een beetje proefdraaien mocht ik later ooit in een Zorgcentrum komen ha ha. Lieve mensen die je daar helpen, het eten is een beetje klassiek, zo als vroeger thuis, maar niets mis mee voor een keer. Bijzondere ervaring weer.
Nou, ga weer lekker rusten. Vooral mijn linker voet wat gaan verwennen, het kussentje is wat pijnlijk... Zal wel weggaan vannacht hoop ik.
Op naar Rolde morgen!
Dank voor de reacties op mijn verslag van gisteren!!

  • 09 Augustus 2019 - 05:44

    Kim:

    Alweer heel wat avonturen zo pap, met het omlopen en de mensen die je tegenkomt! Hopelijk gaat de voet weer beter want je moet nog een heel eind.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 81637

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: