Na veel regen komt veel zonneschijn - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu Na veel regen komt veel zonneschijn - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Na veel regen komt veel zonneschijn

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Mei 2012 | Frankrijk, Périgueux

Zondag ben ik met Joeri erbij op stap gegaan om mijn route te vervolgen.
Eerst nog gezellige avond gehad met Kim en Jochem en Joeri. Het was best spannend! Nou het begon best goed, we hadden 30 km voor de boeg en het was even droog en we genoten van de indrukken. Later begon het weer te regenen en naarmate de dag vorderde werd dat ook weer vervelender.
We hadden een (naargeestig) hotel geboekt in Chanchalade bij Periceuix. Blij dat we droog waren accepteerden we ranzige toilet, maar goed de was werd net weer droog en met pizza in de buik gingen we slapen. Joeri had wel last van zijn knie, vervelend!
De volgende dag, maandag gingen we vol goede moed op stap en het werd het de natste dag die ik sinds tijden heb meegemaakt. Alles was nat, dwars door alle zeiltjes heen. Heel vervelend! We kwamen in een superklein kamertje met 2 electrische kacheltjes. Vraag niet hoe, maar we hebben alles droog gekregen en zelfs de was konden we droog krijgen. Die nacht weer een onwijs goed verhaal binnen gekregen en opgeschreven (ik heb er nu al 10).
Wat zo geweldig is, dat we steeds weer heel bijzondere mensen tegenkomen, ja Fransen en Engelsen. Nou dinsdag was de ommeslag in het weer. Droog en later zonnig. Wauwwww! Geslapen in een klein kasteeltje wat weer een bijzonder verhaal opleverde.
Woensdag, mooie dag, zon en steeds warmer. Joeri en ik hebben Bergerac bereikt, waar zijn auto stond.
Hij heeft toch zo'n 100 km meegelopen met zeer poot, knappe prestatie. Leuke papa - zoon gesprekken gehad, ik ga hem missen straks. We eindigden de dag in een chambre 'd hotes waar de eigenaar een muziekstudio heeft. Leuk contact met Joeri hierover natuurlijk. Gegeten bij restaurant van een Nederlandse mevrouw in Bergerac, erg leuk!
Morgen ga ik een dagje chillen met Joeri in Bergerac, daarna gaat hij me op het " spoor" zetten en retour naar Holland. Dan gaat het weer echt beginnen in mijn eentje. Spannend en ik kan het hoor.
Hartelijk dank voor alle followers en ik ben je dankbaar en het geeft me een extra steuntje in de rug!
Tot snel.

Johan

  • 03 Mei 2012 - 07:08

    Jan En Fien:

    blij dat jullie nu zon hebben.Wat knap van joeri om meete lopen.Alles goed in ogdijk,Jan heeft 8 dagen in het ziekenhuis gelegen Infectie in de heup. nu gaat het goed

  • 03 Mei 2012 - 09:18

    Vincent:

    "Daar horen we engelen zingen...AJAX, JOHAN, JOERI!" kampioenen..dat zijn jullie, nog altijd bewondering, met name voor de met alle respect ongetrainde Joeri.. Nu moet je weer alleen verder; bepakt en bezakt, met stramme kuiten maar met een ijzeren wilskracht richting de meet..
    Het klavertje vier geeft je de juiste energie je tocht met grote voldoening te volbrengen..daar staat geen winnend staatslot tegenover..

    X

  • 03 Mei 2012 - 10:02

    Gerard Masselink:

    Je bent in alles nauwkeurig, zelfs in de regelmaat van de reisverslagen. Gisteravond Ceciel nog gesproken, volgens haar geniet je met volle teugen van met name alle aandacht. Mannen blijven jongens, toch! Het aantal reacties tot dusverre op je reisverslagen zijn inmiddels opgelopen naar 68. Meer dan alle inwoners van Oostgraftdijk. Sukses met je verdere tocht en ontdekkingen.
    Groet, Gerard.


  • 03 Mei 2012 - 13:26

    Marga Hasanagic:

    Hallo Johan,

    2 weken ben je al weer onderweg ; met veel plezier lees ik je reisverslagen.
    Echt ongelofelijk knap dat je dit doet!
    Hopelijk blijft het een beetje droog.Al die nattigheid is ook niks
    Een kennis van ons heeft 300 km naar Santiago gelopen;niets vergeleken bij wat jij loopt maar hij vond het een overgetelijke ervaring.
    Keep on walking!

  • 03 Mei 2012 - 14:50

    Gerlinde:

    Hoi Johan,
    Wat een geweldige ervaring om allerlei mensen te ontmoeten en zoveel nieuwe ideeen/verhalen op te doen. Jammer dat het zo regent, maar je weet het: na regen......
    Hier alles goed, we missen je wel een beetje hoor!!!!
    Lieve groet, Gerlinde

  • 03 Mei 2012 - 15:48

    Herman En Trudy:

    Hoi Johan, fijn dat het mooie weer ook eindelijk 'la douce France' heeft bereikt. Alles wordt dan zoveel mooier en aangenamer. Het lijkt wel of je ervaart dat het echte werk nu pas gaat beginnen, terwijl je toch al bijna 2 weken op pad bent! Natuurlijk gaat het je de rest van de tocht ook lukken. Onderhand zijn we wel heel benieuwd naar alle verhalen die in je opkomen. We sturen nog wat goede zin, fijne energie en zalvende handen voor je voeten....dan kun je er weer even tegen!! H&T

  • 05 Mei 2012 - 08:10

    Dennis & Maurice:

    Ome Joost! De iPad, die ik onlangs heb gekocht, is is gebruik genomen! Vandaar dat ik nu in bed alle verhalen lig te lezen over die bijzondere reis! Handig zo! Maar nu terug naar jou! Ondanks dat alle verhalen wat doordrenkt zijn door water (....) sla je je er goed doorheen, zo te lezen. Eerst nog even terug in de tijd; met interesse heb ik de speech voor Kim gelezen, graag wissel ik hierover nog eens van gedachten in een "live" moment. Ik had Ceciel nog een kaart gestuurd om ook haar succes te wensen met jouw trip, want net als Jochem geeft ook zij jou - in het maken van deze trip - haar steun. Over onszelf: Dennis en ik hebben na 2 wkn vakantie in Griekenland nog een week thuis doorgebracht en daarna ben ik nog 3dgn in Bocholtz (zuid Limburg) geweest bij een vriend, alwaar veel regen en kóud! Het voorjaar wil maar niet op gang komen, alhoewel de frisheid icm de jonge uitloop vd bomen wel echt heerlijk is! (of zoals mam het zegt:"dat is toch wel echt mijn ding"). As maandag ga ik weer aan het werk en vlieg dan naar Hong Kong. Maar eerst vandaag met de -Franse!- eend naar dé jaarlijkse meeting alwaar alle citroën clubs bijeen komen. Ga ik ook die nieuwe ds5 bewonderen... gave bak hoor! Tegen jou wil ik zeggen: loop nog even lekker door! ;-))) en geniet, geniet, geniet!!! van iedereen en alles wat je op je -letterlijke-pad komt!!! Tot schrijfs en veel groeten van hier uit Amsterdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 81555

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: