Wolkbreuk in Pamplona brengt me in kerk - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Wolkbreuk in Pamplona brengt me in kerk - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Wolkbreuk in Pamplona brengt me in kerk

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Mei 2012 | Spanje, Pamplona

Even, omdat ik internet bij de hand heb een kort verslagje uit Spanje. Ze hebben hier wel heel kleine lettertjes op de PC, daarmee willen ze zeker ruimte besparen. Dank zij de bril kan ik het toch lezen. Nou na 2 Refugio´s krijg je wel weer een beetje behoefte aan privacy. Sodeju, zeg je hebt voor 6 euro een slaapplaats en douche en dat is dan ook alles. Voor 8 uur moet je weer weg wezen, dus vanaf 6 uur begint iedereen al te lopen en te wassen en te plassen. Nou ik wacht mooi zo lang mogelijk, dan sta je niet in de rij. 1e nacht 140 bedden 2e nacht 48 bedden en vannacht 116 bedden. Nou het is een belevenis op zich. Daarna kun je ergens.... in het dorp een Pelgrimsmenu krijgen voor ongeveer 10 euro. Soep - iets van vis of vlees - en een appel of bakje yoghurt. Ontbijten doe je ergens onderweg, er staan overal automaten waar je koffie of sandwiches kan scoren. Soms ook spontaan Spaans ondernemerschap, dat is wel leuk. Maar goed het vult de buik en om 20.30 lig je vaak al weer in bed. Voor mij als ´nachtbraker´ zijn dit heel gekke tijden.
Vanmiddag was ik vroeg in Pamplona omdat de route maar 15 km was. We (ik liep met Bill) kwamen net op tijd in de stad want er kwam even een wolkbreuk aan. Nu schijnt de zon al weer. Ook leuk dat je steeds weer mensen tegenkomt waar je leuk contact mee hebt, Fransen, enz.
Ik heb al 1 dag gezelschap van Bill een Amerikaanse versie van Forest Cump, hij praat ook zo. Aardige vent is farmer geweest in Oregon of zo. Is eigenlijk nog steeds farmer in hart en nieren, nou genoeg te kletsen natuurlijk.Gepensioneerde bouwvakker en alleskunner, met een verhaal.
Ik ga zo Pamplona bezoeken en morgen weer een echte loop doen.
Groetjes en liefs aan iedereen

Johannes

  • 19 Mei 2012 - 13:44

    Frea:

    20:30 uur naar bed... Dan begin jij normaal pas met eten! Grappig, ook om het contrast met Frankrijk zo te lezen. Het is in Spanje dus veel commerciëler opgezet. Succes met de zon, die toch zo langzamerhand steeds feller zal worden!

    Liefs Frea

  • 19 Mei 2012 - 13:50

    Berend:

    Ach Johan je moet maar denken van dat scheelt me een keer douchen en na regen komt zonneschijn.

  • 19 Mei 2012 - 17:41

    Ella De Graaf:

    Hoi Johan,

    Ik las vandaag een spreuk en ik moest aan jou en je klavertje vier denken, hij gaat zo, je moet je bukken om het geluk te vinden! Ik vond hem wel toepasselijk.

    Wat gezellig dat je nu zoveel mensen ontmoet het wordt steeds drukker natuurlijk straks wordt het nog file lopen heb ik gehoord.

    Liefs, Ella

  • 19 Mei 2012 - 20:54

    Jeanne:

    Wat een drukte op je pad, met de kudde mee...,en zulke grote slaapplaatsen... Hoor je ook nog nederlands ,of ben jij de enige ?
    Mooie foto,s, bergen, en straatjes met
    bloemen, grachten enz. ,Nou sterkte op je pad, ik doe het je niet na. Jeanne

  • 21 Mei 2012 - 14:51

    Marja A.:

    Ha die Johan,
    Wat leuk om je ervaringen te lezen. Lijkt me wel heftig hoor, met zoveel mensen op een zaal slapen.. Veel succes verder en liefs, Marja

  • 22 Mei 2012 - 12:11

    Maurice:

    Grappig.....Oregon, want daar was ik gister nog!....in Dallas dan, in de staat Oregon. Hoe groot ook de wereld, altijd herkenning met de mensen onderling! Zo had ik passagiers die vlakbij pap z'n zus in Canada wonen...en zo heb jij die link met een farmer!...leuk toch! Foto's zijn prachtig, meer plaatsen mag altijd! Succes verder en geniet! Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 81545

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: