Nog 55 km naar Santiago en iedereen wil er heen - Reisverslag uit Melide, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu Nog 55 km naar Santiago en iedereen wil er heen - Reisverslag uit Melide, Spanje van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Nog 55 km naar Santiago en iedereen wil er heen

Door: Johannes de jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

18 Juni 2012 | Spanje, Melide

Potverdrie zeg, het wordt steeds drukker. Alle Spanjaarden en mensen die even 100 km naar Santiago willen lopen om een Diploma te behalen,zijn nu onderweg. Er zijn Albergues van 400-500 mensen, help.

Vandaag weer 28 km gelopen.
Doel donderdag ± 10.30 uur in Santiago aankomen - 12 uur naar de Kathedraal voor de beroemde Pelgrimsmis - diploma ophalen - contact opnemen met Eurolines voor terugweg - mensen bekijken (wie komt er allemaal binnen die je kent van onderweg). Vrijdag op weg naar Finisterre.

Ja Jeanne, er gaan ook mensen weer terug vanuit Santiago. Veelal zijn het Nederlanders die per fiets gaan.
Maar je hebt van die stoere rakkers die ook terug gaan lopen. Moet ik even niet aan denken.

Ik geniet erg van de omgeving hier, erg mooi groen en platteland. Ik hoor van Jos dat ik 17.000 bezoekers heb tot nu toe op mijn site, wel dat is wel heel bijzonder. Hartelijk dank voor de belangstelling van iedereen. Hier word ik helemaal verlegen van hoor.
Er ligt een schrijverscarriëre voor mij in het verschiet??? Ha, dat zou wel heel bijzonder zijn. Ik vind het wel erg leuk om te doen.

Overigens heet Danny geen Danny, maar Denis. Ha Ja dat is een Franse naam. Vandaag vertelde hij mij meer over zijn persoonlijke leven en problemen die hij heeft (gehad?).

Er is een Duits meisje van 35 die Officier van Justitie is in Duitsland. Nou over punkligheid gesproken, alles is tot op de centimeter vastgelegd en uitgemeten en de stapeltjes voor de volgende dag liggen al klaar. Brrrr moet er niet aan denken.
Net als het Nederlands elftal, ik geloof niet dat ik daar veel aan gemist heb. Slechte reclame voor ons koude kikkerlandje hoor. Even helemaal terug naar af... ja als je alleen maar spelers opstelt die bij hun club het hele jaar op de bank zitten, dan weet je dat het niks gaat worden. Daar hoef je geen proffessor voor te zijn.

Nou ik hou het weer even voor gezien want ik ga een inktvis opeten. Ja, als Pelgrim moet je goed eten hoor.
Voor 9 euro elke dag een Menu van 3 gangen, nou dat kan er wel mee door hoor.
Iedereen erg veel dank en liefs voor alle lieve wensen en belangstelling en ja over 2 weken ben ik al weer thuis en bijna aan het werk..... help.

ha ha groetjes Johan

  • 18 Juni 2012 - 17:50

    Joerio:

    Go Papio! Dichtbij je doel, vanuit Nederland is het voorbij gevlogen, maar ik weet dat je dat heel anders ervaart als je op reis bent. En dan heb je nog te maken met die spreekwoordelijke laatste loodjes. Geniet nog even extra van alle indrukken en mensen om je heen.

  • 18 Juni 2012 - 19:25

    Judith:

    Hoi Johan, heel veel plezier nog de laatste dagen richting bestemming Santiago!! Top hoor, liefs Judith

  • 18 Juni 2012 - 21:55

    Jeanne:

    Toen je eraan begon, nou,nou,ja..
    *alle begin is moeilijk*
    en nu je er zowat bent...
    " De laatste loodjes "
    en straks....
    "Oost west, thuis best"
    groetjes Jeanne


  • 19 Juni 2012 - 18:15

    Gerlinde:

    Lieve Johan,
    Jeetje het zit er dus alweer bijna op! Wat zal het voorbij gevlogen zijn en wat heb je al veel meegemaakt. Genoeg voor je boekverslag! Maar wat het mooiste lijkt, zijn al die mensen die je hebt ontmoet met ieder hun eigen (levens)verhaal. Bijzonder is dat toch.
    Nou, ik zou zeggen, kop d'r veur en neus in de wind!
    Ik spreek je! Gerlinde

  • 20 Juni 2012 - 08:51

    Jeanne:

    Ja, Joost zelfs Marion uit Canada volgt je tocht naar Santiago....Ze stuurde mij mooie verhalen uit een blad (plus)
    Een vrouw met en rollattor,een man van 91,zieke mensen,enz. Er staat je morgen wel een hele mooie dag te wachten,prachtige kerk, wierook, allemaal heel emotioneel. Toevallig komt ook morgen de gedenksteen voor Jan,ook emotioneel. Beleef deze dag als heel bijzonder. x J

  • 20 Juni 2012 - 17:53

    Gerard Masselink:

    De letterlijke vertaling van saamhorigheid is "het bij elkaar horen van mensen".
    Nochtans is er een verschil in klik gelet op jouw ervaring met de "vreemde" dame in Frankrijk.
    Je hebt inmiddels ruim 17600 bezoekers op je site, ongelofelijk. Dat heb je in de verste verten niet kunnen dromen.
    Hopelijk lukt het om binnenkort weer wat af te kicken van al deze aandacht!!.
    Sukses met de laatste meters, groet Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Welkom op mijn reispagina! In de maanden april, mei en juni loop ik vanaf halverwege Frankrijk naar Santiago de Compostela. Een reis van bijna 1600 km! Goed getraind en goedgeluimd vertrek ik op 20 april naar Frankrijk, om daar uitgerust met rugzak en slaapzak te beginnen aan deze bijzondere route. Een spirituele reis...

Actief sinds 28 Maart 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 81668

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2019 - 01 Januari 2029

Boektitels en uitgaven boeken

05 September 2020 - 10 September 2020

Walk of Wisdom,

05 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Pieterpad 2019 - Pieterburen — Maastricht

21 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Umbrië - In de voetsporen van Benedictus

25 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Tour Mont Blanc

20 April 2018 - 30 April 2018

2018 Elfstedenwandeltocht

07 Juni 2016 - 29 Juli 2016

Kloosterloop Brabant - Limburg 2016

16 Juli 2013 - 19 Juli 2013

Nijmeegse 4daagse

20 April 2012 - 30 Juni 2012

Santiago de Compostela

Landen bezocht: