Art. 461 van het wetboek van strafrecht - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu Art. 461 van het wetboek van strafrecht - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Johan Jong - WaarBenJij.nu

Art. 461 van het wetboek van strafrecht

Door: Johannes de Jong

Blijf op de hoogte en volg Johan

26 April 2018 | Nederland, Sneek

NB. Paula, ik kom 30 april thuis, jij fijne dagen in Frankrijk!

Ik liep vandaag de hele dag door het boerenland, windkracht 6 op de kop en ik moest me ‘vermannen’ want vandaag de langste etappe van Leeuwarden naar Sneek, 40 km. De ene boer stelt zijn land beschikbaar en de andere boer plaatst een bordje “Verboden Toegang”, ik kende het artikel nog uit mijn hoofd. Bij ons thuis op de boerderij waren er ook Verboden Toegang bordjes en ik kan artikel 461 wel dromen, niet de inhoud, daar was ik nieuwsgierig naar, maar de verwijzing naar dat artikel. Zo gaat dat, lopend door het Friese land komt je jeugdperiode opeens weer langs.

De B&B in Leeuwarden was wel een bijzonder iets. Ik moest eten in de kamer, waar mevrouw en meneer zaten en vanachter de boekenkast kon ik met ze communiceren. Vooruit het was mijn goedkoopste adresje tot nu toe en dat zal wel zo blijven.

Bij het verlaten van Leeuwarden werd ik geescorteerd door een zestal F16 gevechtsvliegtuigen, door de Koninklijke Luchtmacht gelanceerd. Wat een herrie maken die dingen zeg, de Leeuwarders zullen er wel aan gewend zijn, maar het klinkt dreigend.
Ik kwam ook nog langs een lege elfstedenhal, een troosteloos gezicht. Er kwam een medewerker van die hal aanlopen om naar zijn werk te gaan, en ik zei ‘geen ijs, geen werk zeker’? Nou we gaan de winter nu even evalueren zei hij. Ha ha, ze zullen snel klaar zijn verwacht ik.

De stad uit en hoppa op weg naar Sneek. Ik zag er een beetje tegenop, de langste tocht tot nu toe. Maar ik heb me erg goed ingezet, tegenwind loop ik eigenlijk het sterkst en het woei zeker windkracht 6. Opeens merkte ik dat ik misschien wel voor 17.00 uur in Sneek bij de VVV kon zijn voor mijn stempeltje. Ik gaf nog even gas, geforceerd. En om 17.03 liep ik in de buurt, toen een mevrouw met de fiets mij aansprak. Sorry zei ik, maar ik wil om 17.00 uur bij het VVV zijn. Oh zei ze, het is al over 5, zal ik snel even naar ze toe fietsen, misschien zijn ze nog open. Een ”Engel”, maar helaas zonder effect deze keer. Ik zei, hoe kan ik je bedanken. Nou zei ze, een glimlach is genoeg. Geweldig hoor!!

Ik slaap vannacht in een volautomatische B&B, geen mensen, maar telefoonnummers waardoor deuren opengaan. Een prachtige kamer overigens.

Even herstellen en morgen weer op pad, naar Sloten!
Groet
Johannes

• 27 April 2018 - 19:07

Kim:

Oh jee pap, hoe moet dat nu zonder stempel uit Leeuwarden? Je maakt heel wat mee zo op pad. Geluk zit hem in de kleine dingen, de ontmoetingen met mensen en alleen zijn in de natuur. Als je thuis komt, is het gelijk weer over met het alleen zijn, want je drukke kleinzoon komt dan logeren. Gelukkig kun je daar op een heel andere manier ook heel erg van genieten.

• 27 April 2018 - 21:22

Fien Nat:

Wat een afstand vandaag 40km. Je kom echt van alles tegen, Matige B&B en nu slaap te
    vannacht heel comfortabel.
    Morgen naar Sloten is ook veel km.denk ik.
    Bij Meester zijn oude huis staat een ooievaar, die is bestemd voor de a.s. bewoners van Jannie haar huis.
    Het5 is een jongen geworden, zijn naam is Bram.
    Morgen komen de nieuwe bewoners van Bert zijn huis. 2 dames met 3 kinderen.
    Zo verjongt de buurt. Wij zijn nu echt de öuwtjes"van de buurt.
    Veel succes miorgen,

• 28 April 2018 - 10:12

Arnold:

Hey Johan, ik lees dat je lekker onderweg bent. Leuke verhalen over je belevenissen. Gelukkig geen blessures en dat met zulke afstanden! Respect voor wat je doet, het is niet niks.
    Ik zie overigens geen verslag op Koningsdag, of had je een vrije dag genomen? Haha, niet doen hoor. Anders moet je de volgende dagen extra lopen. Veel succes en plezier de laatste dagen en we spreken elkaar binnenkort weer. Zet 'm op, de laatste lootjes!!

Groet Arnold

P.S. Bij Joeri heb ik het afgerond!